Friday, March 10, 2017

Phase 3, week 6

As we discussed in class, you're now working specifically towards the essay; look over what you have so far and fill in what's missing.


Good luck!

28 comments:

  1. Delphine Chiffaudel - Israel & Palestine
    Website Analysis

    TOI’s website exists in English, Farsi, Arabic, Mandarin, and French; they try to send a good image of Israel worldwide. The Farsi version is probably used so that Iran stops threatening to destroy Israel all the time.
    Maan’s website exists in English and Arabic; they target a more specific range of people, most likely in the region, who are directly linked to the conflict.
    TOI’s rubrics include: “Israel & the Region”, “Jewish Times”, “Israel Inside.” The information is focused on Israel. When foreign events are reported, Israel is always implicated somehow. Notice how Palestine and the Arab world is named “the region.”
    Maan’s rubrics include “Middle East,” “Israel,” and especially “Palestine” which is intricate, with sub-rubrics of more specific places. There’s an emphasis on the Arab world, notably Palestine, and an acknowledgment of the neighbor, Israel. TOI, on the other hand, regroups Palestine and the Arab world into “the region;” they don’t necessarily agree that Palestine is a state. TOI reports many more international events than Maan because Israel has other problems on its plate than Palestine. Palestine can’t develop and open up unless the Israeli-Palestinian conflict ends. Therefore, Maan focuses more on the conflict than TOI.
    TOI’s layout looks professional, with a diversity of news categories spread over the page like “latest articles” or “most read.” Maan’s page is just as organized but doesn’t give off that polished look: it’s more plain and white, whereas TOI’s page has more aesthetic details. TOI can afford probably more sophisticated website designers than Maan.

    ReplyDelete
  2. David Ripayre - Uyghur conflict in China

    In each post made by the Uyghur American Association, violation of human rights by China are mentioned, the most recent post being: “Xinjiang police say media have no right to ask questions”, they accuse Chinese government of not only neglecting Uyghur rights but also of limiting media activities and freedom. A Uyghur man was arrested for listening to “anti-governmental” websites like for example Radio Free Asia, RFA decide to investigate but police replied “You have no right to ask”.However the entire article was copied from the one published by the International Federation of Journalist earlier the same day.
    On the other hand Xinhua offers very limited news, by searching more precisely on the Xinjinag we can find a very short post (4-5 phrase) congratulating the region’s fight against terrorism, they also mention the improvements brought by “the great wall of iron”, “an important security barrier”, this same “great wall” is denounced by The UAA of aggravating the situation, in an article this tame taken from Reuters.
    Most posts from UAA are article taken from other pro-Uyghur news sources making it a compilation and a databank of information but not a production of information.

    http://news.xinhuanet.com/english/2017-03/12/c_136122712.htm
    http://uyghuramerican.org/article/chinas-xi-calls-great-wall-iron-safeguard-restive-xinjiang.html
    http://uyghuramerican.org/article/xinjiang-police-say-media-have-no-right-ask-questions.html

    ReplyDelete
  3. Leah Sadoff- Al-Shabaab

    For this week, I went onto my 2 sites and I followed the same “path”. In the sense that I went under the news part and clicked on Somalia to compare what each site comes up with. For All Africa I needed to click on Top Headlines to see what would be relevant to this comparison. The headlines are sorted by the dates they were published and there is only the title of the article and a little bit of the first sentence. Because they are based in many countries including the United States they report things that involve the US a lot, as well as other other countries such as Ethiopia and Kenya. On the other hand with Garowe Online, their news is directed at what is happening in Somalia and from time to time they write about other countries’ involvements. They have a picture and a title to grasp the reader’s attention. They do not only talk about al-Shabaab, they also write quite a few articles every week about the political situation in Somalia as well. So between the 2 of them certain things are similar but, because of where they are based and their funding their topics vary a bit. (See last post for that information.)

    http://allafrica.com/somalia/?page=1
    http://www.garoweonline.com/en/news/somalia

    ReplyDelete
  4. Rémi Masia-Depardieu, Destabilization of Mali
    On March 5, both news outlets Mali Actu and Reuters reported on a terrorist attack in Central mali, near the frontier with Burkina Faso which killed eleven Malian soldiers. Both articles explain the event, and cite the speculated responsable, an Al-Qaeda affiliate. Then both explain the context of the Malian conflict, the active terrorist groups in the region, and Mali Actu more than Reuters since they trace back to the history of the conflict, citing 2012. It is comprehensible for Reuters to do so since its readers majoritarily not originate from Africa, however Mali Actu is a local news outlet, which suggests its readers are Malian and know the history of the conflict. In fact, the redactors, when writing about the Malian conflict always give background info as if they addressed themselves to readers from elsewhere than Mali. In addition, Mali Actu rely a lot on quotes to report. On this article, reporting the terrorist attack that killed eleven malian soldiers, thirty-three per cent of the words, out of approximately seven hundred, were issued from citations. This shows how Mali Actu seek to enlarge their public to French or Canadian readers (the articles being written in French and not translated) as seem more reliable by citing more.

    http://af.reuters.com/article/maliNews/idAFL2N1GI0IT
    http://maliactu.net/mali-11-morts-dans-une-attaque-contre-larmee/

    ReplyDelete
  5. Julie Clar - Boko Haram in Nigeria

    Considering the fact that Aljazeera is a huge news outlet with a fair amount of money (given by the Qatar government), they are able to attract the most audience. For example, Aljazeera provides the reader with the option of hearing a voice reading the article. This can indeed attract illiterate audiences, blind people, or rather anybody who would rather hear the information than spend time reading it. On the other hand, The Guardian does not have this functionality due to the simple fact that it is expensive to set up. Therefore, The Guardian cannot possibly attract as many people as Aljazeera. When you go on Aljazeera’s website, you feel more inclined to clikc on the different stories or articles than when you go on The Guardian’s website. Whereas Aljazeera’s homepage layout is more aesthetically appealing in the sense that there are lots of pictures and the titles are written in bold, The Guardian’s homepage is simple and not particularly attractive.
    This week, Aljazeera posted an article called “UN: Nigeria’s humanitarian crisis under constant neglect,” an article with three sentences. Yet again, Aljazeera is clearly neglecting the conflict and posting a vague and broad article about Nigeria’s humanitarian crisis which seems to often come up. Ironically, in this article, Aljazeera cites the UN Security Council president saying this “humanitarian crisis (...) deserves more attention.” Aljazeera does not seem interested in explaining in detail what is going on, why, and what could be some solutions to the issue.

    http://www.aljazeera.com/
    http://guardian.ng/

    ReplyDelete
  6. Pierre-Malo Vienney -- Violence in DRC

    This week, News24 and Africatime both depict the United Nations role in the DRC conflict. Both articles describe violence and violations that are made in DRC.
    News24, decides to alert the readers about the hidden facts and events that happen in DRC. AFP depicts cases of sexual abuses by UN peacekeepers. Thursday, the UN proposed new steps that aim to stamp sex abuse by peacekeepers such as cutting off payments. In 2016, 145 cases of sexual exploitation and abuse involving troops and civilians across the UN peace missions were numbered. In the UN rules, each country needs to control and take care of the violations of human rights and take actions in their own country. This year, DRC, South Sudan and Haiti were the countries with the higher number of cases. The UN decided to remove the payments to countries that fail at controlling their peacekeepers. News24 is a source that promotes human rights and wishes to develop hidden facts even if it has to show the failure of the UN missions.
    On the other hand, Carole Landry’s article in Africatime, depicts Guterres’ actions to reduce human right violations. Although, the UN has 13000 troops in DRC (the largest and costliest UN mission), Friday, the UN secretary general asked to send 320 UN police troops in DRC to enhance mobility. MONUSCO has documented 5190 human rights violations in DRC last year, of which 64% were made by DRC security forces. Africatime, also promotes human rights. It tries to show the actions made by the UN. Unlike News24, Africatime shows the main actions of the UN and still promotes the UN peace missions.

    http://www.news24.com/Africa/News/un-proposes-payment-cuts-to-curb-sex-abuse-by-peacekeepers-20170309
    http://en.africatime.com/republique_democratique_du_congo/articles/un-chief-seeks-boost-un-police-dr-congo

    ReplyDelete
  7. Anna - War in Yemen

    Both sources cover the same event, Saudi Arabian warplanes bombing civilians in multiple areas of Yemen. Press TV does this by giving their article the title: “On new day of campaign, Saudi jets kill more Yemenis”. It is a very abrupt and impersonal approach, showing the Saudi’s disinterest in Yemeni lives. Under the screaming title is a heartbreaking picture of an amassed group surrounding the rubble of a house, destroyed by Saudi attacks. It is meant to alight the reader’s pity and anger towards the inhumane Saudi behaviour. The writer aims to make the reader side with him by enumerating the many bombings and by using subjective vocabulary, like “slammed” and “global outcry”, graphic words provoking the reader’s disgust towards the Saudi led coalition. On the other hand, there are successive repetitions of the same words in the same article, as is seen here: “The province’s Kitaf district was also hit by an air raid. Nihm district in Yemen’s capital, Sana’a, was also hit by air raids”, which shows they may have published this in a rush, or haven’t bothered to properly reread it. The article finishes, after another tragic photo of a funeral in Sana’a, by blaming all the war on the Saudi led coalition.

    The Middle Eastern Monitor (MEMO) presents the issue with more nuance and objectivity. Under the title, we have a de-zoomed picture of a group of people, and the reason for their grouping is unidentifiable by the picture alone; the reader has to read the legend that goes with it. Throughout the article, MEMO blames the Saudi led coalition, but more subtly. They use quotes from speeches of well-known people, making their article seem more legitimate and believable and they base their argument on concrete fact. They stay general and finish off by stating the general abysmal situation Yemen is in as a whole, staying as objective as possible and not blaming outwardly the entire conflict on the opposite side.

    MEMO: https://www.middleeastmonitor.com/20170311-saudi-airstrike-kills-22-civilians-in-yemen/

    Press TV: http://www.presstv.com/Detail/2017/03/10/513824/Saudi-Arabia-Yemen-Hudayda

    ReplyDelete
  8. Taliban in Afghanistan - Theodore FEVRE

    This week I decided to focus on the user interface of both news organisations, by taking example on an event both sides covered (Taliban attack on hospital that killed 30. 08/03/17

    Apart from the different register used by the two sources when it comes to explaining events, which we discussed in a previous post, the visual appearance of both sites are very contrasted. In fact, CNN's page for this coverage just like every one of their pages is filled with various "click-bait" stories. The fact that next to a rather important and serious matter they allow a publicity on "how to lose fat in two weeks", the company loses credibility. However, if it's not "clickbait" then it's a multitude of different news coverages that fill up the rest of the page.

    Aljazeera on the other hand are significantly more "professional" in displaying their content". Firstly, there are no "click-bait" advertisements next to the coverage. Secondly, although they have advertisements, they have much less publicity on their page compared to CNN.

    Aljazeera offer a more "concise" news coverage which explains precisely the event, whereas CNN take the opportunity of the event to summarize past events that they hadn't covered. Finally, for the display CNN offer several pictures to illustrate the damage or location of the attack, which does offer a better understanding and visualisation of the situation compared to Aljazeera.

    Perhaps because of their wealthiness Aljazeera can allow less advertisements on their page, but in general, Aljazeera seem to "care" more for the news at hand than CNN does.

    http://www.aljazeera.com/news/2017/03/blast-hits-central-kabul-wazir-akbar-khan-area-170308044959128.htmlhttp://edition.cnn.com/2017/03/08/asia/kabul-military-hospital-attack/index.html

    ReplyDelete
  9. Olivine --- Kashmir Conflict
    03/12 The Times of India chose to dedicate their whole front page to the Indian elections. This information is clearly meant for readers who are familiar with this subject. The acronyms used for the different parties are explained nowhere and never do they mention which election they are reporting. The space is shared by clickbait adds which indicates that the Times Require this kind of funding. On the other hand, Brighter Kashmir’s Saturday epaper sports a large front-cover add from the Indian government’s tax department advertising advance payment of income taxes. Although clickbait adds are ubiquitous in the Times of India, the Brighter Kashmir add is the first I came across.
    It seems that the government imposed their advertisement on the newspaper as it is decidedly a pro-pakistani news outlet as shown by the article “People brave Snowfall to participate in slain Hizb militant’s funeral” placed just above the add. They do not give an explanation as to what this organisation is and only imply that its militants fight against India which shows that this article is addressed to people who are familiar with this story. The positivity with which they refer to the supporters (using phrases such as “braved the rain and snowfall”) shows that Brighter Kashmir’s reporters are against Indian influence in Kashmir and that the newspaper is addressed to a public who shares this point of view.
    http://epaper.brighterkashmir.com/EPaper.aspx?54Kv3Xc75N3LP0CD7tI7kg_ep_ep
    http://timesofindia.indiatimes.com/

    ReplyDelete
  10. Chloé Erny, EU migration crisis

    - This week the Sunday Express published an article written by Giles Sheldrick and titled “New migrant crisis on the way: Fears sparked of 'summer of chaos' at British border”. The title is very telling of the paper’s point of view: it exaggerates the situation of the border between Britain and Great Britain in the coming summer by calling it a “migration crisis”, a term which usually refers to the record number of arrivals in all of Europe and throughout 2015. The article is longer than usual: it raises alarm with a list of numbers and telling signs, claiming that “the looming crisis was laid bare in figures”. It obviously takes sides: the article is supported by quotes only from people who demand reinforced security, and legitimizes these demands by qualifying rest areas near the border of a “magnet for trafficking gangs” and even recalling that a “Daily Express reporting team was attacked {there} last year.”

    - Nikolaj Nielsen and Aleksandra Eriksson wrote on EU Observer an informational article on the situation in Libya, the EU’s plan of action for Libya regarding immigration and the challenges it faces. The article appears neutral and gives a complete overview thanks to numerous sources: a letter from Maltese prime minister Joseph Muscat to European Council president Donald Tusk, a February internal report from the EUBAM border and surveillance mission in Libya, and interviews with political figures from both Europe and Libya, as the two sides aren’t in accord with each other.

    Giles Sheldrick
    http://www.express.co.uk/news/uk/777775/britain-migrant-numbers-rise-fear-summer-of-chaos

    Nikolaj Nielsen and Aleksandra Eriksson
    https://euobserver.com/migration/137175

    ReplyDelete
  11. Ito - Burundi
    This week Reuters did not post about Burundi, sticking to its usual coverage of economic and political issues in Africa: “Kenya's KCB Group 2016 pretax profit rises 10 pct” and “South Africa asked to appear at ICC” are some of the headlines. This confirms my hypothesis that Reuters observes most news, like my conflict, from a legal and economic standpoint. It probably assumes that the western or western-allied legal standpoint is more valid than the Burundian view (for example it sides with the UN’s description of the conflict as a “violation of human rights”)
    Iwacu presented, among other news, the two sides of the argument about the UN report on Burundi. The English website has two different articles, written by two different people, called “NGOs propose sanctions against perpetrators of serious human rights violations in Burundi”(Manishatse) and “Burundi reacts against recent UNSG report”(Uwimana), which shows they are trying not show blatant bias. Both articles start with quotes from someone on the side indicated by the title (Burundi or UN/NGOs), and finish with opposing arguments. However, the article that starts with Burundi’s opinion is then countered by four different people’s opinions, while the article that starts with the NGOs perspective is only countered by one opinion. This could be interpreted as a lack of evidence on Burundi’s side to prove they have not violated human rights. In fact the “Burundi” article ends with a quote from a human rights defender saying: “Burundi would have produced a counter- report with supporting evidence” (Uwimana).

    http://www.iwacu-burundi.org/englishnews/ngos-propose-sanctions-against-perpetrators-of-serious-human-rights-violations-in-burundi/
    http://www.iwacu-burundi.org/englishnews/burundi-reacts-against-recent-unsg-report/

    ReplyDelete
  12. Domitille- Conflict in Ukraine

    This week, neither The Ukrainian Journal nor Russia Beyond the Headlines have really covered the conflict in Ukraine.

    The first thing that is noticeable on the Ukrainian Journal’s front page is a picture of a President of Ukraine Petro Poroshenko with the President of the International Committee of the Red Cross, Peter Maurer. With this picture, they are clearly trying to show their audience that they maintain diplomatic and friendly relationships with the outside world, and are therefore trying to portray themselves in a positive way. The layout of the page seems quite official, serious, reliable. However, they are not completely objective in the news they deliver, for example in their article “Fugitive Ukrainian businessman awarded Crimean oil exploration lease”. They clearly want the audience to adhere to their position on the matter, a position they express through words like “shadowy company”, the adjective “shadowy” being a judgement from the journal about the company.

    Similarly, the first noticeable thing on the cover of Russia Beyond the Headlines is also a picture. It shows President Putin and President Erdogan giving each other a handshake, the angle of the picture making them look tall and imposing. Again, they want to portray themselves in a positive manner and want to show they are willing to make efforts to improve relations with other countries. The question in the caption “Have Putin and Erdogan managed to strike a deal?” seems to find an explicit answer in the article. They stress the fact that relations between Turkey and Russia have become extremely friendly, even writing about “Putin's ‘fond memories’ ” about Turkey, something that does not seem like serious or objective material.

    http://www.ukrainianjournal.com/index.php?w=article&id=24703
    http://rbth.com/international/2017/03/11/have-putin-and-erdogan-managed-to-strike-a-deal_717886

    ReplyDelete
  13. Sophie Lemmerman - Kashmir conflict

    On March 11, both the Daily Pakistan and the Times of India released an article covering the new UN Secretary General’s stance on Kashmir. The Daily Pakistan’s title glamorizes Pakistan: “UN chief mulls over engaging India, Pakistan for resolution of Kashmir crisis.” Furthermore, the word “crisis” connotes a time of intense difficulty, trouble and danger, making Pakistan seem all the more heroic by wanting to step in. The Times of India, on the other hand, is disdainful towards the UN Secretary General António Guterres: “India snubs new UN chief, rejects mediation on Kashmir issue.” The title makes India appear cold and firm, rejecting all possible mediation regarding the Kashmir conflict. Moreover, the word “issue” is much less severe than the word “crisis,” therefore dismissing the gravity of the situation.
    In the Daily Pakistan article, Guterres is portrayed as a hero because he wants to help resolve the Kashmir conflict. The article goes on to blame India for the escalation of tension over Kashmir: “Kashmir’s turmoil escalated as fighter Burhan Wani was martyred by Indian forces amid an operation in July last year.” Regarding the Uri attack from September during which 18 people were killed, India blames Pakistan: “India blamed Pakistan for the attack, however, Pakistan denied the allegations and termed it a traditional Indian post-attack mindset to point fingers at Pakistan.” The article is merely criticizing India’s attitude without offering any evidence of Pakistan’s innocence.
    The Times of India conveys India’s stance on the Kashmir conflict clearly. The country’s attitude remains firm and unchanging. Government sources say: “Our position on addressing all issues between India and Pakistan bilaterally has not changed.” Indeed, “India has been opposed to any third party involvement since 1972” and therefore refuses to let Guterres help resolve the Kashmir conflict.

    Sources:

    Daily Pakistan
    https://en.dailypakistan.com.pk/pakistan/un-chief-mulls-over-engaging-india-pakistan-for-resolution-of-kashmir-crisis/

    Times of India
    http://timesofindia.indiatimes.com/india/india-snubs-new-un-chief-rejects-kashmir-mediation/articleshow/57584466.cms

    ReplyDelete
  14. Juliette Debray - Boko Haram
    The Guardian is quite “modern” when it comes its home page disposition; the layout is evidently recent, the site itself running smoothly with very little lagging. Without scrolling, it holds 10 stories originating from approximately 7 different countries. It also includes a column with the local weather, showing the geolocalisation capacity of the site and therefore developing a further argument for its “modernity”. It can be deduced that The Guardian invests in the physical aspect of its site even though it still asks for donations at the end of each news story.
    Daily Trust is not completely behind The Guardian when it comes to the website’s layout. It does appear less “professional”; one reason being the similar font used throughout the whole site, another simply being the lack of complexity in comparison with The Guardian. But a reader has to keep in mind that it is a Nigerian news site and therefore most probably has less capacities in the domain than the UK-based Guardian. (This can be deduced as even the official Nigerian government website appears less “modern”—or complex— than its French equivalent, for example). Daily Trust still has a “Breaking News” section of the homepage that continuously passes the most recent stories. It also has an interactive map that allows a visitor to read news related to his or her state. So we cannot deduce that Daily Trust does not pay attention to its appearance simply because it is less attractive than The Guardian’s. It is quite evident that the Nigerian news site does care about its layout; so much that it was awarded—or at least displays— “Newspaper of the year 2016”.
    If I remember correctly it was also the case at the start of this project, at the end of the year 2016...
    https://www.theguardian.com/international
    http://www.dailytrust.com.ng/
    http://www.statehouse.gov.ng/
    http://www.gouvernement.fr/en/news

    ReplyDelete
  15. Matteo Valderrama- DRC conflict.
        Both news sources, IBTimes and Anadolu Agency have a very similar layout. While IBTimes may be more attractive with the opposition of black and white against the simply white layout of Anadolu Agency, the turkish news source has a more filled home page. Both present the top stories, as well as images and videos. Anadolu Agency has a time line of top stories and current events that is very interesting. IBTimes has a full column on their homepage dedicated to the Brexit showing the importance of British current events to this source. Anadolu Agency is more concentrated on what is happening in Turkey at the moment, most of it very nationalist and pro-Turkish Government, it being a government owned news source. Furthermore, Anadolu Agency has a mobile app available on Apple, Android, and even Windows devices which increases their possible readership while IBTimes have no mobile application. Moreover, both sites present their news in different languages. Anadolu Agency offers its news in multiple different arabic languages, as well as multiple other languages spoken in Africa, including French and English. There is also a Russian version. This shows that they are trying to reach a readership mostly present in the middle east and in Africa. They place a lot of importance on the language with the possibility to change languages very easy to find and the fact that you are reading in english is written bigger than the actual titles at the top of the page. IBTimes also offers its news in multiple editions, with three english versions in the U.S., Australia, and the main one U.K.. They also try to extend their readership to China, India, and Japan in Asia as well as Italy, surprisingly, while there are no versions in French or Spanish which are much wider spread languages, possibly because the costs of creating a new version in those languages is too high.
    http://www.ibtimes.co.uk/
    http://aa.com.tr/en

    ReplyDelete
  16. Ambre Perron - Civil War In South Sudan

    How is each source perceived as a whole based on its layout? How do the contents of each vary?
    Both sources appear to have very little funding. Indeed, the layouts of the Sudan Tribune and of Radio Tamazuj do not put great time and money (mostly likely as it is nonexistent) in the aesthetically pleasing aspect of their websites. As both sources only cover South Sudan and Sudan in The Sudan Tribute’s case, the number of devoted trustees must be limited. Unlike Al Jazeera or The Guardian, both of these sources remain small. Their survival depends on our own interest in the two countries. Yet, both Sudans’ affairs are kept minimal to the public perhaps for lack of this interest. Surely, the famine taking place in South Sudan attracts the foreign eye. However it is at only a fraction of the attention oriented to other countries like Syria. Consequently the websites give off a bare image, The Sudan Tribune depends on various Google advertisements while Radio Tamazuj simply adapts and translated their broadcasted news. Yet the little that is given can be interpreted to fit the overall message of a source. The Sudan Tribune’s cover photograph shows a map of the world therefore underlying the international aspect of this source. Moreover, the Comment and Analysis section of The Sudan Tribune website appears scholar. It opens for discussion and a deeper understanding of some of its articles and covered events, a strong detail not found on the website of Radio Tamazuj.

    ReplyDelete
  17. Marin Duroyon - Libyan Civil War

    Oleg Krinitsyn, the owner of a Russian firm RSB-group, has confirmed that a force of a dozen armed Russian contractors were operating in Libya until a month ago. Russia has been infringing the current UN deal that consists of a weapon embargo on Libya, however Krinitsyn claims the armed group was only removing mines from an industrial facility and would retaliate only if they were aggressed.
    Throughout the article it can be seen that many sentences look the same and are even identical begging to ask the question if it is plagiarised. “Russian policy-makers see Haftar as a strongman who can end the six years of anarchy that followed the ousting of Muammar Gaddafi. (Libya Observer)” ; “But some Russian policymakers see the Libyan as a strongman who can end the six years of anarchy that followed the ousting of Muammar Qaddafi. (Arab News).” Furthermore, Arab News’s headline is “Russian security firm says it had armed men in east Libya”, which is technically correct, however Libya Observer reports: “Russian security firm recruited fighters to fight alongside Haftar's forces in east Libya.” This headline highly disproportions what actually happened and makes it believe Russia is helping Khalifa Haftar the anti-UN leader.

    http://www.arabnews.com/node/1066946/middle-east
    https://www.libyaobserver.ly/news/russian-security-firm-recruited-fighters-fight-alongside-haftars-forces-east-libya

    ReplyDelete
  18. Tim d'Aboville
    Syria’s six-year war had left the city of Damascus more or less spared from bombings and terrorist attacks however, on Saturday, March 12, 2017, a double bombing killed “dozens” (Aljazeera). Sputnik’s coverage of the event is very factual compared to Aljazeera’s. The Russian news outlet entitles its article “Twin Blasts in Damascus Kill about 40 Iraqis, Wound 120” and it is very representative of what the article contains which is only facts about how many casualties there are. Interestingly, both sources don’t agree about who was targeted; Sputnik seems to say that the Iraqis were the targets whereas Aljazeera insists that Iranians were. The Middle-Eastern outlet covers the attack in a more detailed manner and includes pictures and a video. Aljazeera uses quotes from people that were on the cite when it happened and even gives the reader information concerning the attackers which shows how more in-depth their report is compared to Sputnik’s.

    https://sputniknews.com/middleeast/201703111051481438-damscus-blasts-iraqi-citizens/
    http://www.aljazeera.com/news/2017/03/hardline-group-syria-claims-deadly-damascus-bombings-170312151904118.html

    ReplyDelete
  19. Emma Ghafari – Conflict in Ukraine
    It would be interesting to analyze the amount of coverage as well as the available languages in both TASS (a Russian news outlet) and Ukrinform (a Ukrainian news outlet) in their reporting of the Ukraine conflict.
    Ukrinform has very regular updates on the Ukraine conflict. In fact, they update hourly on the conflict and the majority of their “politics” section contains articles on the latter. Clearly, Ukrinform consider the conflict highly relevant and write to inform their Ukrainian audience, in function of what would be most relevant to the latter at the moment. TASS also provide their readers with regular, hourly updates and show the relevance of the conflict through the fact that they have dedicated an entire section solely to the conflict, “Ukraine Crisis”. It seems as though they too consider this conflict of importance, despite the fact that the top five countries that view their site are not Russian nor Ukrainian (last week’s blog post). It is clear that both sites are committed to defending their side and sharing their point of view with the world.
    The languages available to read the articles go along with this idea. Ukrinform presents a wide variety of different reading languages to its readers: Ukrainian, Russian, English, Spanish, Dutch, Chinese and French. Clearly, their aim is to send their message to a very wide international audience. This probably goes along with the fact that their audience is very diverse (last week’s blog post). TASS, on the other hand, only has Russian or English available to their readers, which is probably due to their audience mainly coming from English-speaking countries (last week’s blog post).

    ReplyDelete
  20. Mika Desblancs - South China Sea

    The south China morning post offers day to day coverage on the conflict in the south China Sea. When important events happen it isn't rare to see a couple articles written in one day. However usually there is about one article every one to two days. They are of medium length and take about 5 minutes to read. They are structured the same way. The first part of the article covers the news of the day. The newspaper tends to quote people rather than paraphrase their words. The second part of the article is either a recap of the entire conflict or it mentions previous events and compares the two. A story about Donald Trump will, for example, cover what he has said lately and then compare it to some of the other comments he or his administration has made or actions he has taken. The second part is often of an opinion . That opinion is formulated by a politician or expert most of the time, again quoted extensively. However, even though they express another's opinion, SCMP seems to be biased towards China, it's one China policy, and biased against the Trump administration.

    The New York Times used to offer weekly coverage on the conflict. Their articles were longer and had varying degrees of opinion . They saw China as the aggressor in the South China Sea. Their coverage has however decreased strongly since 2017 and they now offer only one article every month or so. They are now long, with less of a bias and cover all the events regarding China and the US. It is not just the South China Sea as it was in the past.

    ReplyDelete
  21. Billy McGovern-- Israel-Palestine conflict
    Publication info:
    Al Jazeera
    https://en.wikipedia.org/wiki/Al_Jazeera
    Times of Israel
    https://en.wikipedia.org/wiki/The_Times_of_Israel

    Al Jazeera is an Arabic news source based in Doha, funded by the House of Thani, the Qatari ruling family. Although it mostly concentrates on Middle-Eastern affairs since it is owned by the Qatari government, Al Jazeera has 80 bureaus around the world, making it one of the biggest outlets. It has now become a network with outlets in multiple languages on TV channels or on the Internet. This shows that Al Jazeera tend to side with the Arabs, but despite accusations of islamist and anti-Western bias in their coverage of conflicts such as Israel-Palestine Al Jazeera present both sides of the conflict, voicing support implicitly towards Palestinians. This news source has grown to an enormous multinational enterprise that diffuses news and opinion articles without too blatantly being biased.(fun fact: Al Jazeera became known when they were the only source to broadcast the Afghanistan war 24/7.)

    Times of Israel is an American-Israeli online news outlet. It was launched in 2012 and is available in several languages, including French, English, Hebrew and Persian. This news source covers affairs in the Middle East surrounding Israel as well as American-Israeli relations. The owner is Boston-based Seth Klarman, who also funds it. This source is not broadcasted on television, but has a blog platform where users can share and publish opinion articles. This source tends to concentrate only on the Israeli standpoint of issues, sometimes going as far as stigmatizing Palestinians, but genralizing is not appropriate here, because the founder himself claims that he is against settlement policy, so it really depends on the author of the article.

    ReplyDelete
  22. Jack Singer North Korea

    When it comes to North Korea’s central news agency: KCNA, propaganda plays a huge role. When describing South Korea, KCNA articles are ruthless; the vocabulary, structure and ideas convey condescension for their despised neighbor. The article “S. Korean Paper Discloses Gender Discrimination in Society“ “(S. Korean Paper Discloses Gender Discrimination in Society." KCNA. KCNA, Mar. 2017. Web. 12 Mar. 2017.) is extremely straightforward. The title leaves no room for interpretation, it is a direct affirmation which aims to highlight South Korean sexism. The implication is that South Korea is not as prosperous, accepting nor developed as it claims to be. The actual article keeps this same direct structure by quoting and recalling facts such as ranking “116th in the world on gender discrimination index” which once again underscores South Korea’s flaws.
    The BBC seems to try to remain objective, yet when reporting on North Korea, it seems hard for them to fully keep this objectivity. Most of their articles about North Korea tend to denounce the threat this country could cause to the rest of the world. The phrasing and structure of the BBC article structure are more developed and complex. For instance, the article: “North Korea: What Can the outside World Do?" (“North Korea: What Can the outside World Do?" BBC News. BBC, 10 Mar. 2017. Web. 12 Mar. 2017.) is a good illustration of this complexity. The title isn’t an affirmation but rather a question which allows to build up suspense. The rest of the article also uses quotes but also more subjective vocabulary such as “brutally oppressing” or even “Most worryingly” which shows how delicate and dangerous the North Korean conflict can be.

    (S. Korean Paper Discloses Gender Discrimination in Society." KCNA. KCNA, Mar. 2017. Web. 12 Mar. 2017.)
    (“North Korea: What Can the outside World Do?" BBC News. BBC, 10 Mar. 2017. Web. 12 Mar. 2017.

    ReplyDelete
  23. Cassiopeia, Libya



    LO has a biased opinion against the Haftar’s government. Numerous article portray it in a negative light: "The tyrannical act is similar to that of Syrian president Bashar Asad’s forces and former Libyan dictator Gaddafi’s brigades" . The LH remains more neutral but is extremely vocal against Islamist groups. The LH is more focused on the people’s situation: migrant shipwrecks, UN human rights investigations (which interest mostly foreigners) . LH also focuses on what might interest international investors including news about oil. LH has ads and its webpage is “powered by WordPress”. LH’s website has a Libya tab, a business tab with stock prices aimed at investors most likely, a “Featured” tab which they no longer update, and a tab with their magazine which you need to subscribe to read. They also have a Libya Guide in their sub tabs which is completely meant for foreigners visiting or planning to move to Libya (international schools sub sub tab).This news paper is therefore most likely meant for international investors.

    LO gives the weather on the side of each article which shows that they are a more Libya-scaled news network even if they write in English and that the currency exchange rates are situated below the news. LO doesn’t have any ads (their ad banner is empty) meaning that they are self funded, they do not indicate who funds them. Their homepage has articles then videos, then pictures, and then twitter news. On the top menu they give you the possibility to click to find their facebook, twitter, youtube pages demostrating there attempt to be on every platform so as to reach as many people as possible. The LO also has roundup with all their stories in three lines and a video everyday which show that it is meant for the general consumer who just wants to know what is happening when he looks through the news. LO has shorter articles and several on a same subject which goes along with the idea of information for the local general consumer. LO also has a tendency to focus on political news which is important to citizens. LO also has a sports section with mostly Libyan football which is mostly meant for locals. They also have quite provocative headlines in their Opinions tab although they do put a disclaimer that it doesn’t represent their opinions. However since most articles there have a similar critical take on the current government and on foreign involvement, it isn’t completely off to say that there is a element of their position there.

    https://www.libyaobserver.ly/opinions

    https://www.libyaherald.com/

    https://www.libyaobserver.ly/news/dignity-operation-militants-humiliate-anti-khalifa-haftar-prisoner

    ReplyDelete

  24. One of my sources is the the washington post, an American newspaper that started in 1996. As we arrive on the site, the first thing that we see is the changing image in the middle of the site, surrounded by writing, a lot more is present compared to the Iraqinews. On the top, the name of the NewsPaper in fancy writing with a quote right under, “Democracy dies in Darkness”, a very poignant saying about the liberty of expression and the importance of knowing, not being oblivious about what is happening in the outside world. We have a headline under, with important articles. On the page, there are a lot of black headlines in big black writing with just a few words about the meaning of the writing piece. There are a lot less pictures than on the Iraqi News source. The source seems to be more professional and for a more educated population as the articles are longer and more difficult than on the other site. The source seems to have funding as there is only one small publicity .

    https://www.washingtonpost.com/?reload=true
    http://www.iraqinews.com

    ReplyDelete
  25. Marc de Laportalière - Tensions in East China Sea
    Again, neither news sources chose to cover the conflict, so I have chosen to look at how they regard military movements in the Miyako strait.
    In the Japan Times’ article, the author’s bias against China is clearly visible. This can be seen through a few expressions, notably, the Chinese Parliament is qualified of being “rubber stamp”. In other passages, we can see that China is criticized, but through other means. We can see more brutal verbs being used like “blasted”, while Japan feels more responsible and defensive. Therefore this article seeks to criticize China’s actions, while it indirectly praises Japan.
    The Diplomat’s article takes a much more factual based approach, citing multiple other articles by the same author. Through citation of multiple Chinese officials, it justifies the legality of Chinese drills in the Miyako strait, as it is international territory, and the PLAN and PLAAF have made multiple such exercises in other countries. So, we can see that this article supports Chinese actio, and wants to make the readers think the same. This is reinforced by the author’s use of a base of readers, as he directly mentions the fact that he wrote other articles that the reader is expected to know (some are actually used in other posts.)

    Panda, Ankit. "Chinese Military Aircraft Transit Miyako Strait, Leading Japan to Scramble Jets." The Diplomat. The Diplomat, 03 Mar. 2017. Web. 12 Mar. 2017. .

    Johnson, Jesse. "ASDF Scrambles Jets as China Sends More Fighters, Bombers through Miyako Strait as Part of Large Drill." The Japan Times. Google, 3 Mar. 2017. Web. 19 Mar. 2017. .

    ReplyDelete
  26. Marin Duroyon - Libyan Civil War

    Rosneft is an oil company owned by the government of Russia, and has recently signed a deal with Libya’s National Oil Corporation. The cooperation deal consists of “the formation of a joint work committee from the Russian and Libyan companies to assess the opportunities available in different sectors including oil production and exploration.”
    The Arab News seems to be mostly concentrating on the Russian intervention in the Middle East in general while the Libya Observer is focusing on the NOC (National Oil Corporation) and Libya (explainable since the Libya Observer is a media source claiming to only evoke subjects related to Libya). This can be seen when the Libya Observer’s sentences always talks about libya, however in Arab News the end of the article is dedicated to showing that this deal is one of the first to come out of many Russian deals in the Iraqi region.
    “The NOC also signed a deal that allows Rosneft to purchase crude oil from Libya. (Libya Observer)” ; “‘The deals with Rosneft are part of the plans of the NOC to encourage investment by the foreign companies so that Libya’s oil production can hit 2.1 million barrels per day by 2022.’ The NOC remarked. (Libya Observer)” ; ‘The deal with NOC was announced as Rosneft said it had signed a deal to pre-finance crude exports from Kurdistan, becoming the first major oil firm to make such an agreement with the semi-autonomous Iraqi region. (Arab News)”

    http://www.arabnews.com/node/1057541/business-economy
    https://www.libyaobserver.ly/economy/russian-rosneft-signs-oil-deal-libya%E2%80%99s-national-oil-corporation

    ReplyDelete
  27. Emilie Shagrin: refugee crisis in the EU

    Nikolaj Nielsen and Aleksandra Eriksson wrote a joint article (for EU Observer) on March 9th, titling it “EU leaders discuss Libya migrant plans.” This title can be considered lacking in information as it reveals nothing about theses leaders’ verdict. However, this is a strategy in order for people to read the article in full in order to find out. The article appears neutral and gives a complete overview thanks to numerous sources: a letter from Maltese prime minister Joseph Muscat to European Council president Donald Tusk, a February internal report from the EUBAM border and surveillance mission in Libya, and interviews with political figures from both Europe and Libya, as the two sides aren’t in accord with each other.

    Meanwhile, Gabriela Baczynska wrote an article on March 8th (for Reuters via Immigration Concern) titled “EU concern over Libya immigration grows along with arrival numbers. This title has similar information to the first one, though the choice of words such as “concern” may have an effect of empathy on the reader. The article explains that the EU leaders will meet to discuss the migrant situation (a day earlier than the previous article, which explains what came from this meeting!). Because of this, less concrete information is given, although Baczynska included statistics in their article to reinforce the urgency of a verdict.

    http://immigration-concern.info/

    http://uk.reuters.com/article/uk-europe-migrants-eu-idUKKBN16F1ZA?rpc=401&
    https://euobserver.com/migration/137175

    ReplyDelete
  28. kelcie bons
    North korea
    Similar web is a website that analyses different websites. According to them, Fox News is not as popular as CNN: while, on the spand of six months, Fox News has been viewed 239 million times, CNN has been viewed almost twice as much: 453 million times. The average visit time is longer for Fox News which could indicate that the readership wants to get information more in depth but it doesn't mean that absolutely because since CNN is more wide spread, there might be a whole part of these people who just fall on it by accident with no intention to stay on it which are bringing the average down. Another interesting information given by this website is what the keywords most used are to find these different websites. The keyword used the second most to find cnn is trump, and the third most is donald trump, both after the word cnn. For Fox News, the third word is trump, after fox news, news and foxnews. This shows the importance of american politics when it comes to this news source.
    As expected, a big majority of the views are from the United States. The percentage for CNN is 73, 56 per cent and for Fox News is 88, 66 per cent. This explains the focus of both sources, especially Fox News, on America

    https://www.similarweb.com/website/cnn.com
    https://www.similarweb.com/website/foxnews.com

    ReplyDelete