Saturday, March 18, 2017

Phase 3, last week!

Ok guys; last chance to prep your phase 3 essay. Like the last two weeks, check what you still need. If you've got everything you need, write an update on the conflict, from any source you like (remember to like the sources though).

Good luck!

21 comments:

  1. Delphine Chiffaudel - Israel & Palestine
    TOI: US demands UN pull report accusing Israel of apartheid
    Maan: Palestinians denounce UN decision to remove report accusing Israel of apartheid

    TOI depicts a victim-like behavior, Israel being the victim of the UN’s anti-semitism. Maan describes a heroic behavior; Palestine is standing up for justice. TOI’s readers are invited to identify with American and Israeli delegations, who claim to defend racial tolerance. Maan’s readers, with the Palestinian delegation, who claims to defend racial tolerance as well, and equality.
    TOI on PLO: “It comes as no surprise that an organization (that) has called for boycotts against Israel, and compared our democracy to the most terrible regimes... would publish such a report.” TOI is selling the idea that the Palestinian delegation is ill-intentioned, to hurt the Jewish state as much as possible.
    Maan on Israeli delegation: “Israel continues to commit (crimes) against the Palestinian people, which amount to war crimes against humanity.” Maan is selling the idea that the Israeli delegation is ill-intentioned, to hurt the Palestinian people as much as possible.
    One aspect that is missing in Maan’s article: the removal of this report was initiated by the American delegation -- something TOI did not fail to mention. This difference may be due to differing priorities of both news sources: TOI wants to justify the sacrilegious aspect of the report by insisting that the most powerful country on this earth agrees. Maan, who wants to emphasize on the sacrilegious aspect of removing the report, might not want to let the public know Americans supported it. Or it’s maybe too obvious that the Americans would be supporting it.

    http://www.maannews.com/Content.aspx?id=776007
    http://www.timesofisrael.com/us-demands-un-pull-report-accusing-israel-of-apartheid/

    ReplyDelete
  2. Domitille- Conflict in Ukraine

    This week, both news sources covered informations relating to the conflict, but both covered different ones.

    The Ukrainian Journal presented the transport blockade Kiev installed on rebel-held areas. They make it sound like an extremely dramatic event in order to get the reader’s attention: “likely to cause serious economic disruption”, “threaten a precarious cease-fire in the east of the country”, “a dramatic U-turn” or even as the title of the article shows “It’s official: Kiev starts rebel blockade”. “It’s official” makes it sound higjly dramatic, just like the terms “rebel blockade” that evoque violence. However, they justify this action by quoting Petro Poroshenko and making the act seem a rightful defense in the name of justice: “It will be in place until the occupiers return stolen Ukrainian industry to Ukrainian jurisdiction”. This article could be understood by two people in a different way: one could be horrified by what Ukraine did or one could agree that this was a rightful retaliation.

    The title of Russia Beyond the Headlines’ artcile “Why Russia won’t cut a deal with the U.S. on Crimea” immediately sets the tone of the article: it will be justifying Russia and explaining its action, therefore it is openely agreeing with Russia. However, they do introduce some nuance, saying that the numbers of voters for the referundum was not exact: this nuance makes the rest of their argument seem more legitimate. Their main arguments are that having another referundum is against the principles of Russian state policy. They see this idea as “Crimea for rent”, which makes the EU’s idea seem absurd and inhuman. They also argue that even if they did have another one: “there is no guarantee that even after a repeat referendum we will not be accused of wrongdoing” said Sergey Menyaylo. Therefore, they defend themselves by making others seem rather immoral.

    http://rbth.com/politics_and_society/2017/03/17/why-russia-wont-cut-a-deal-with-the-us-on-crimea_721343

    http://www.ukrainianjournal.com/index.php?w=article&id=24745

    ReplyDelete
  3. Anna - War in Yemen

    This Friday in Aden, Houthi insurgents killed at least 26 pro-government fighters in a mosque during their prayers (The National). It is seen as retaliation as pro-government forces have been retaking large areas of the Marib province from the rebels. The same day, 42 Somalian immigrants were killed 30 miles off of the Red Sea strait coast (The Washington Post). These refugees, mostly women and children, only wanted to join Sudan from Yemen.
    A helicopter and a military vessel blatantly opened fire on the boat in the dead of night. Al-Hassan Ghaleb Mohammed told The Associated Press that the civilians on board waved their flashlights in the air during the attack to show they weren’t soldiers or taking any part in the conflict. It is until now unknown who is to blame for this military attack.

    The coalition was seen to be bombarding the nearby coast around the town of Hodeida where it blamed the Houthis to be smuggling weapons in small boats.
    In the two days before the attack, similar events occurred in the same area. The Houthis shot down a helicopter gunship, triggering retaliatory airstrikes from the Saudi-led coalition, notably another helicopter gunship on a fishing boat, which killed fishermen hours before the attack.

    42 bodies were recovered, and the remaining 75 men and 15 women were taken to detention centres. Some bodies were laid in the Hodeida fish market because of a lack of space in mortuaries.

    The National: http://www.thenational.ae/world/middle-east/houthi-missiles-kill-dozens-of-yemen-soldiers-at-mosque

    The Washington Post: https://www.washingtonpost.com/world/middle_east/yemen-report-airstrike-near-red-sea-strait-kills-refugees/2017/03/17/b6e96690-0afc-11e7-bd19-fd3afa0f7e2a_story.html?utm_term=.086a3e55d95f

    ReplyDelete
  4. Julie Clar - Boko Haram in Nigeria

    Aljazeera’s homepage appears more accessible than The Guardian’s one as the headlines are written in a bold, extremely big font. Furthermore, Aljazeera has an “interactive news bulletin” which goes live everyday, giving the reader the information as it is being received. This appeals to a much bigger public as people nowadays are looking to hear quick, important facts instead of reading a full article on the incident. Al Jazeera released a new audio web app that gives users in low-bandwidth regions access to a live audio stream of the Al Jazeera TV broadcast on their devices (1). At the end of each of Aljazeera’s articles, there is a huge box asking for your email in order to subscribe to their news. On the other hand, The Guardian just has a little box with written “subscribe” making it hard for the reader to see. This probably means that The Guardian cannot afford as many innovative website designes as Aljazeera can.
    The Guardian seems to also lack photographers or material because often one picture is used to illustrate several articles. When a village is mentioned in the Boko Haram crisis, whether it is an attack or simply villagers fleeing their home, The Guardian systematically publishes the same picture to accompany the articles which is that of a house burning in a village (2)(3). This also happens when they mention a Boko Haram attack, they always publish the same group picture of the insurgents (4)(5)(6).

    http://www.aljazeera.com/
    http://guardian.ng/
    (1)http://www.bloomberg.com/research/stocks/private/snapshot.asp?privcapId=237567244
    (2)http://guardian.ng/news/thousands-flee-boko-haram-attacks-around-nigerias-chibok/
    (3)http://guardian.ng/news/fleeing-boko-haram-insurgents-set-village-ablaze-in-yobe-state/
    (4)http://guardian.ng/news/fleeing-boko-haram-insurgents-torch-borno-village/
    (5)http://guardian.ng/news/three-female-suicide-bombers-killed-in-adamawa-2/
    (6)http://guardian.ng/news/boko-haram-attack-kills-seven-in-nigeria/

    ReplyDelete
  5. Emilie Shagrin: refugee crisis in the EU

    Aleksandra Eriksson writes in their article from March 16th that “EU [is to] to find missing migrant children with fingerprinting.” The title immediately attracts the reader, avid for a solution to the pressing issue of disappearing migrant minors. The headline photograph chosen is of a child’s hand, with marks on their fingerprints, atop a paper of fingerprints.
    The article talks about leading EU lawmakers discussing this registration solution by taking the fingerprints of minors as young as six. This means “fully” using the current technology given, according to EU migration commissioner D. Avramopoulos. It’s understood that Eriksson wishes to pass on this message to readers: solutions are available, but not being used to efficiency.
    The presentation of this article is appealing, with a formal banner and clear language. It contains two adds as well as a video about migration. The article is funded by Destination Unknown, a campaign focused on protecting children on the move. This furthermore proves the author’s stance in this article. (EU Observer)

    Jon Rogers’ article from March 14th talks about “Merkel DESTROYED for failing to deport 500K migrants - with some in Germany for 20 YEARS.” The title’s capitalized words seem to demonstrate the author’s anger, or excitement. Whereas the first website had relevant articles posted at the bottom, this one has articles going from Donald Trump to Spring Break.
    The images chosen in this article are mainly pictures of Merkel speaking, and do not make the reader want to read the clear but typo-ridden text. (Sunday Express through Immigration Concern)

    https://euobserver.com/migration/137249
    http://immigration-concern.info/
    http://www.express.co.uk/news/world/778964/Angela-Merkel-Germany-migrants-failed-asylum-seekers

    ReplyDelete
  6. Tim d'Aboville- Syrian Civil War

    Both news outlets have not covered the same stories and it is once more, their stories are quite representative of them both. Aljazeera has stayed extremely factual once again and covered a surprise attack that was led by rebel forces in Damascus. In the article, the news outlet uses pictures and videos to insist on the gravity of the situation in Syria. On the other hand, Sputnik praises the efforts of Russian troops who are “Demining Daesh booby traps in Palmyra”, and in another article, they insist that more than 1300 settlements in Syria have agreed to the ceasefire Russia proposed. Though it isn’t extreme propaganda, Sputnik’s covering of the situation in Syria isn’t quite as complete as Aljazeera’s. While Aljazeera’s videos show Syrian people, Sputnik’s show Russian soldiers; the Russian news outlet focuses more on Russian-related affairs than what is actually happening on the ground in the war-torn country.

    https://sputniknews.com/middleeast/201703191051747816-syria-russia-palmyra-sappers-video/
    http://www.aljazeera.com/news/2017/03/clashes-syria-damascus-surprise-rebel-attack-170319123712942.html
    https://sputniknews.com/middleeast/201703191051748382-syria-ceasefire-russia-military/

    ReplyDelete
  7. Billy McGovern --Israel Palestine Update

    18/03/17 Basil Al-Araj, a Palestinian activist, was buried yesterday in West Bank. Hundreds of Palestinians came to the funeral to pay their respect after the 31 year old man was shot by Israeli forces. Israel realeased his body to his family eleven days after he was killed during a raid in Ramallah. Al-Araj is considered by the Palestinans as a martyr and by the Israelis as a terrorist. Israel is known to detain the bodies of suspected “terrorists” as a way to bargain with or deter further activism or “terrorism,” however you want to see it.

    http://www.aljazeera.com/news/2017/03/palestinians-bury-activist-basil-al-araj-170317225908329.html

    17/03/17: UN Under-secretary general and ESCWA leader Rima Khalaf resigned after being forced to withdraw a report that accused Israel of apartheid. The article was issued by the Economic and Social Commission of Western Asia. The Israeli government was extremely critical of the report, describing it as “Nazi Propaganda”, although it only accused Israel of imposing apartheid policies on Palestinian territory. Rima Khalaf stood by her report and resigned, ad was awarded high honours by the Palestinian president Mahmoud Abbas.

    http://www.aljazeera.com/news/2017/03/official-resigns-israel-apartheid-report-170317182241142.html

    ReplyDelete
  8. David Ripayre – Uyghur conflict in China

    Recently the Uyghur American association has pursued their critics of the Chinese authorities, in one of their most recent headlines they mention a Chinese judge accused of ethnic hatred. This clearly shows their intention to discredit China as this judge doesn’t have much to do with the actual Uyhgur conflict but is a way for this news source to point out specific examples of Chinese ethnic hatred. They also condemn the fact that because of his position in the Chinese juridical system he ha not undergone any sentence for lack of proof.
    Once again the actual article isn’t from The Uyghur American association but from Radio Free Asia responsible for many articles on the Uyghur case.
    On the other hand Xinhua maintains its strategy by avoiding any mentioning of the Xinjiang region or anything happening however they emphasize on their website on Chinese international relationships, sports and culture, they avoid putting forth information on internal conflicts, they do mention exterior conflicts. This shows how attached to the government and how China is trying to hide it’s internal affairs to the exterior.

    http://www.xinhuanet.com/english/home.htm
    http://uyghuramerican.org/

    ReplyDelete
  9. Juliette Debray - Boko Haram

    The Guardian has not posted any stories related to Boko Haram in over two weeks, this does not mean it has been inactive in the reporting of the region, 30 articles concerning the continent of Africa were published in the past week. However, Daily Trust published ten stories—closely or loosely tied to the matter of Boko Haram— in the same period of time, four of which include the United Nations’ Security Council intervention. The latter would normally have sparked a Guardian story as it involved the dire humanitarian situation in the Lake Chad basin.
    Since it is not for a lack of news, what could be the reason behind The Guardian’s silence? It seems there is lack of reporters on the ground; the two most recent articles have been written by two people who are not specialized in the matter : a health care, finance, and energy specialist or one who predominantly focuses on the Israeli-Palestinian conflict.
    The reason this cannot be considered as bias or negligence is because it seems to be also in lack of financing. At the end of every article there is a small paragraph “Since you’re here…” explaining the difficult situation “Advertising revenues across the media are falling fast. And unlike many news organisations, we haven’t put up a paywall – we want to keep our journalism as open as we can.” It highlights the second sentence, evidently in hopes of “sortir du lot” (as we say in French) and therefore appealing to the reader’s better nature.
    This is one of the major differences between the two news sites : one depends on [incongruous] advertisements and the other on a foundation and its readers’ generosity. Both however, greatly depend on pageviews.
    https://www.theguardian.com/world/africa
    https://www.theguardian.com/world/boko-haram
    http://www.dailytrust.com.ng/news/general/boko-haram-not-yet-defeated-united-nations/188102.html
    https://www.theguardian.com/profile/katie-mcque
    https://www.theguardian.com/profile/emma-graham-harrison
    https://www.theguardian.com/world/africa-blog/2012/oct/01/africa-complex-continent-blog
    http://www.dailytrust.com.ng/searchstory.aspx?freetxt=Boko%20Haram

    ReplyDelete
  10. Juliette Scholler - Taliban in Afghanistan

    Germany’s new immigration policies made under the European Union’s Dublin rules puts Afghan refugees under the risk of being sent back to Kabul, as the capital was judged as safe by the German government (Al Jazeera).
    Al Jazeera starts their article by telling the story of a refugee who Germany plans to deport. It highlights the tragic and unfair way the new laws impact him. By doing so, Al Jazeera makes the reader feel sympathy towards the immigrant and grabs their attention. They continue their article by developing on the danger of such policies and gives examples on other similar cases and opinions of anti-deportation activists. The article mainly explores a leftist view on the problem, with the final message being to accept the refugees in the country and stop the deportations. It puts the immigrants in the position of the “victim” as seen already in the title by the usage of the verb “fear”.
    India Live Today, similarly to Al Jazeera, gives the accounts of two Afghan immigrants who faced similar problems. However, the article only stops there. India Live Today does not develop further on about the policies or give any opinions. The title “18 Afghan asylum seekers sent home from Germany” becomes misleading: they only mention the other 16 refugees in the first sentence. The article is also not written by one of their journalist, but by the Indian News Agency IANS. This could explain the short and objective writing of the article.

    http://www.indialivetoday.com/18-afghan-asylum-seekers-sent-home-from-germany/126727.html
    http://www.aljazeera.com/indepth/features/2017/03/germany-rejected-asylum-seekers-fear-deportation-170310180351202.html

    ReplyDelete
  11. Paul ISIS in Iraq,

    Throughout this week, Al-Jazeera reported on the Battle for Mosul which has been going on for more than 5 months, as they point out the military advancement of the Iraqi land troops. As a matter of fact their article, entitled “ Iraqi forces retake two key areas in west Mosul”, is rather self explanatory and basically states that Iraqi forces have recaptured Al Tawafa and al Kur. This source gives out close updates on what is really going on in Iraq and the most recent events are:

    -Heavy shelling is present throughout the whole country, UN has suspicions on ISIL using chemical weapons (leading to children’s death) but they don’t have clear evidence.

    -Iraq has recaptured a strip of land, which belonged to ISIL. The neighborhoods of Al Tawafa and al Kur are now under Iraqi control therefore enabling civilians to move to safer areas.
    - The death of one of the most influential commanders has been shot by the Iraqi army. Abu Abdul Rahman al-Ansray ,commander of the Old city, was killed during operations which were supposed to clear the Bab al Tob district.

    -Very significant military advancement in western Mosul as Iraqi troops are closing in on the mosque where al-Baghdadi declared his caliphate. The al Nuri mosque is currently being the main target of the invading forces as it is being heavily shelled. The troops have a target of retaking the rest of the Old city.

    Source: http://www.aljazeera.com/topics/events/battle-mosul.html

    ReplyDelete
  12. Elise- War in Yemen

    Recently, the conflict  in Yemen has been more chaotic than ever. Between US, Yemeni, Houthi, Saudi, and terrorist forces on the territory, everyone has suffered. For the past two weeks now, the US has continuously carried out air strikes on AQAP militants and infrastructure. (1) US government seems to be very successful in fulfilling this task; they recently killed Yasir al-Silmi, former Guantanamo Bay detainee, along with AQAP leader Usayd al-Adani, as well as a mid-level commander of Yemen-based al-Qaida branch. (2)
    However, there are also claims that Yemeni children have been killed in what are suspected as US strikes. (2) And, according to the Washington Examiner, General Joseph Votel, head of U.S. Central Command, has claimed responsibility for the commando raid that “cost the life of a Navy SEAL”. (3)
    In other news, a Houthi missile attack killed 34 people in a mosque during prayer, inside a military base in Marib. (2)
    As Saudi Arabia continues to fight for Hadi’s right to presidency, recent airstrikes in Hodeidah have destroyed food shipments, creating somewhat of a siege on the poor region, and subsequently the country as a whole. (2) And, according to a Yemeni official, more than 40 Somali refugees were killed in helicopter attack off the coast of Hodeidah. (4)
    Today, Houthis launched 2 rockets against King Salman Air Base in the Saudi capital Riyadh. (5) It is the first large-scale attack on Saudi territory, and will most likely prove to have devastating consequences.

    (1)https://www.nytimes.com/2017/03/03/world/middleeast/yemen-us-airstrikes-al-qaeda.html?_r=0
    (2)https://www.yemen.liveuamap.com

    (3)http://www.washingtonexaminer.com/top-commander-takes-responsibility-for-yemen-raid-that-cost-life-of-navy-seal/article/2616979?custom_click=rss
    http://www.abc.net.au/news/2017-03-18/helicopter-attack-kills-somali-refugees-off-yemen-coast/8365934
    (4)http://www.abc.net.au/news/2017-03-18/helicopter-attack-kills-somali-refugees-off-yemen-coast/8365934
    (5)https://maps.southfront.org/yemeni-missile-hit-king-salman-airbase-near-saudi-capital-media/

    ReplyDelete
  13. Ito - Burundi
    The dialogue about the UN’s “human rights violations” reports on Burundi is still ongoing, with still the same arguments: accusations of a violent regime on one side, and allegations of misinformation on the other.
    Iwacu wrote an article on the 13th of march called “UN’s Secretary General: Bujumbura’s new target?” The following article almost exclusively presents the Secretary General Antonio Guterres’s opinion on the situation in Burundi, as well as the opinions of those who support him. A line stands out, highlighted in red, saying “Antonio Guterres says he is very preoccupied” (Bigirimana/Manirakiza, Iwacu). Although Iwacu often tries to present both sides of the argument, it shows in articles like this one a tendency against Burundi’s government, as shown through the wording of the title and highlighted section that are sympathetic towards Guterres.
    “Mutilated bodies discovered amid political violence in Burundi, UN inquiry says”, is Reuters’ weekly article on the conflict. It starts by presenting the UN’s point of view, that these mutilated bodies are evidence for “human rights violations”, then shifts to the ambassador of Burundi’s point of view. Between the two, however, there is a line that reveals Reuters’ allegiance: “Burundi has refused to cooperate with the inquiry.”(Miles, Reuters) Once again, Reuters is depicting Burundi’s government as irresponsible.
    http://www.iwacu-burundi.org/sg-de-lonu-nouvelle-cible-de-bujumbura/
    http://af.reuters.com/article/burundiNews/idAFL5N1GQ5NN


    ReplyDelete
  14. Sophie Lemmerman - Kashmir conflict

    On March 16, the Daily Pakistan published an article entitled “Heartbreaking photo of Kashmiri boy attending funeral sums up Indian oppression in a frame.” The article features a picture of a young boy’s tear-stained face which conveys grief, pain, and emotion. The nine year old boy, Burhan, is mourning the loss of his friend who was shot down by Indian forces in South Kashmir. The photo aims to pull on the reader’s heartstrings, and makes the immediate connection between the sadness on the boy’s face and Indian oppression in Kashmir. Although the tragedy of the situation is authentic and completely justified, the Daily Pakistan seems to be using the grief in the photo to influence the reader: “ ‘Amir was like my brother. Who will I play with now,’ Burhan asked in a sobbing tone.” The article is trying to convince the reader that India is the “bad guy;” one can infer from this article that Indian troops are evil and heartless because they shot down a nine year old boy: “The international community has advised India to stay resilient and to avoid force but Indian forces are paying no heed to international standards of human rights.”
    In an article published by the Times of India on March 20, however, it is revealed that Pakistan has violated a truce in Jammu & Kashmir for the third time in 24 hours. Multiple firings across the Line of Control inflicted damage on the surrounding neighborhood. Furthermore, the article claims that Pakistan has violated the ceasefire (truce) repeatedly: “Condemning Pakistan for the ceasefire violation, Union minister Rajyavardhan Singh Rathore said, ‘It is an old habit of Pakistan. It always resorts to unprovoked firing along the LoC whenever there is a festival.’ ” The Times of India, unlike the Daily Pakistan, gives factual evidence to their claim in a hyperlink: “This was the 30th ceasefire violation by Pakistani troops + along the LoC in Jammu and Kashmir since the Indian Army carried out surgical strikes in PoK (Pakistan occupied Kashmir) to destroy terror launching pads.” However, although India resents Pakistan for repeatedly breaking the truce, they do not hesitate to retaliate with violence: MoS for PMO Jitendra Singh said: “I think the Indian government and Indian agencies are capable of meeting any kind of challenge. You must trust the Modi government to give a befitting response.”


    Sources:

    Times of India
    http://timesofindia.indiatimes.com/india/pakistan-violates-truce-in-jk-for-3rd-time-in-24-hours/articleshow/57622387.cms

    Daily Pakistan
    https://en.dailypakistan.com.pk/pakistan/heartbreaking-photo-of-kashmiri-boy-attending-funeral-sums-up-indian-oppression-in-a-frame/

    ReplyDelete
  15. Leah Sadoff- al-Shabaab

    I have answered all the questions that you have asked so this week I wanted to focus on something a little bit different but still in the theme of comparing the 2 news sources. Garowe Online published an article on the 16th of March that is very relevant to al-Shabaab and the entire conflict. The news is that a senior Al Shabaab commander, by the name of Ja’far, was killed in operation where there were somali troops that attacked. Now I could make a joke about this and say: “Well it was predictable that something was going to happen to him because he has the same name as the villain in the Disney movie Aladdin, and things didn’t end well with him!!” But that would be impolite and not very informative. The fact that Garowe was the only one out of the 2 to talk about this proves once again that, because Garowe Online is based in Puntland it makes it a lot easier for them to get access to all the crucial information about the subject and the information matters to them a lot more because it affects them directly. And, because All Africa is based in other countries what matters to them are the relations between the countries.

    http://www.garoweonline.com/en/news/somalia/somalia-senior-al-shabaab-commander-killed-in-mogadishu
    http://allafrica.com/search/?search_string=al-shabaab

    ReplyDelete
  16. Olivine --- Kashmir Conflict

    3/20 “Kashmir a political issue, needs political solution” this quote of Farooq Abdullah is the title of both a front page article on Brighter Kashmir’s saturday (18th) epaper and a featured article on the site of the Times of India. In the Times of India article, it is repeatedly stated and restated that the important indian political figure believes that only political solutions will resolve the conflict without explaining the consequences of this declaration. The article states that “"We are seeking restoration of autonomy which was snatched from us," the NC leader said, adding that Jammu and Kashmir had been granted special status under Article 370 of the Constitution after prolonged battle and sacrifices.” I say the article without specifying which article I am talking about as they are both the same. Every word is identical. The Times of India version of this article was published on the 17th and the Brighter Kashmir version on the 18th. Strangely enough, Brighter Kashmir does not give credit to the Indian news outlet their article. This article is clearly destined to an audience that is knowledgeable in Indian politics as specific terms such as panchs, surpanchs, panchayat, Panchayati raj, Srinagar parliamentary constituency, and NC.


    http://epaper.brighterkashmir.com/EPaper.aspx?ey6kH01O9QCnUvXGTgi_bsww_ep_ep

    http://timesofindia.indiatimes.com/city/srinagar/kashmir-a-political-issue-needs-political-solution-farooq-abdullah/articleshow/57693800.cms

    In their march 17 article “Salahuddin asks Pakistan not to annex Gilgit-Baltistan”, the Times of India discuss the same story as Brighter Kashmir’s march 18 article “Pak’s move to declare GB as province unacceptable: separatists” The first article is far shorter than the second (only six lines) and is also more partial than the Brighter Kashmir article. The Times of India reporter puts quotation marks around the words “disputed status” of Jammu and Kashmir which undermines the feeling of resentment of Kashmiris towards an Indian government they see as oppressive. The Times of India also reaffirm their countriy’s claim on the region by saying that this “will give India a legal and moral pretext to claim the whole of Kashmir.” whereaas in the Brighter Kashmir article, it is only said that this decision “may hamper the disputed status of Kashmir” with no further reference to India’s potential legitimate sovereignty on the region.

    http://timesofindia.indiatimes.com/india/salahuddin-asks-pakistan-not-to-annex-gilgit-baltistan/articleshow/57679472.cms

    http://epaper.brighterkashmir.com/EPaper.aspx?ey6kH01O9QCnUvXGTgi_bsww_ep_ep

    ReplyDelete
  17. Cassiopeia, Libya
    LO has several articles in which they have official Arabic letters attached as pictures which would suggest that his reader is rather local and can read Arabic. LO also uses a few not quite native English expressions like " to set up probe in an incident" or"demanded the PC to apologize"or "at Saturday dawn" or even in their headline "hate speech is kind of freedom" which is rather informal language. This informal language may be linked to the fact that they started on social media. Furthermore their titles often resume the entire article by using" ;" which is a rather unusual choice and often even have two line blurbs at the top to resume the article as well which might also a remnant of their social media past where everything should be concise and summarized. LO is aimed at a more local population. They highlight the fact the people are being rescued in their article, whereas LH focuses on the more military aspect "the final fall of Ganfouda" and gives us several figures. Both articles have the same picture attached but the LH's caption reads "frightened women ordered from the APC" whereas LO's article leads us to believe that they are either fleeing helped by international organisations because the blurb right above says so. LO's article really depicts Haftar as the bad guy and call him "rogue General Haftar" numerous times. LH's article focuses on the wreckage caused by the fight by giving us the death toll and it depicts the scene in a slightly gory way "bodies were pulled from the wreckage and lined up outside in the morning sunshine. LH is less against Haftar and more against the militias ( which is the west's point of view as well) therefore the article also mentions a mass grave where the militias took the dead. Overall, the LO article for the same event is shorter and less vividly and gorily depicted underlining their happiness tat Operation Dignity no longer controls the area. Both news sources write rather short paragraphs. Interestingly enough LH article goes on to talk about other unrelated happenings in their article although their headline is about Ganfouda falling which is bizarre.

    https://www.libyaherald.com/2017/03/18/update-the-final-fall-of-ganfouda/
    https://www.libyaobserver.ly/news/presidency-council-hate-speech-against-misrata-people-kind-freedom-misrata-mps-deplore
    https://www.libyaobserver.ly/news/benghazi-shura-council-breaks-trapped-families-out-ganfouda

    ReplyDelete
  18. Pierre-Malo Vienney -- Violence in DRC

    A small step for peace on the African continent has been taken. In fact the International Criminal Court urged African governments to give victims of war crimes or crimes against humanity a trust fund of 250 symbolic dollars.
    News24 explains this event and process with simple facts. The trust fund was established under the Rome Statute, and is set to help mainly tens of thousands of people in eastern DRC. It only depends on voluntary contributions; therefore, every country needs to donate. A director of the Trust Fund for Victims announced that only four countries have contributed to the trust fund since 2008. The Democratic Republic of Congo did donate. This message is sent by News24 to inform the public opinion about the efforts that are been made in Africa to reduce human rights violations and wars. This message’s primary function is to inform without giving any opinion; therefore, this message cannot be understood differently.
    Africatime, resumes the same explanation on the Trust Fund for Victims using different examples. This message is also being sent to inform the public opinion about the actions that are being held to make peace and reduce human rights violations. However, this policy can be argued. It is a very simple compensation payment for a person that suffered from war or rape. Can money truly help a victim whose rights have been violated?

    http://www.news24.com/Africa/News/african-governments-urged-to-donate-to-fund-for-war-victims-20170301
    http://en.africatime.com/republique_democratique_du_congo/articles/icc-set-first-monetary-awards-war-crimes-victims

    ReplyDelete
  19. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  20. Mika Desblancs - South China Sea

    On April 6th, Hugo Duerte, Philippine's president stated he will put armed forces on some of the islands the country claims in the South China Sea.

    South China Morning Post reported on this news. The first part of the article simply states the facts in short simple sentences. Later, SCMP decribes the South China Sea and the regions which are the cause of contention as a "resource rich area". This implies that the news source believes that the cause of the dispute is the control over the significant amount of natural resources which are present in the area and not because of historical claims which both parties, the Philippines and China have brought up. One might assume that this is the only reason for such a confrontation. Furthermore, they state that China is accused of putting surface to air missiles on the South China but according to sattelite imagery, it has been shown the facilities are in fact there making the accusations a reality. Throughout the article, SCMP emphasizes on the fact that the Philippines are altering their stance on the conflict which could plant doubt in the mind of a reader over the legitimacy of Duerte's words: is it for show or is he serious? SCMP then interprets the reaction of a Chinese official at the Manila embassy as being one of surprise. This could indicate that Duerte's declarations have not been discussed with the Chinese and these declarations could very well be the president flexing his muscles. This idea is emphasized when SCMP mentions the President's radical change in policy compared to the previous president Aquino.

    The New York Times also reported on this news. Just like SCMP who implicitly suggested Duerte could just be flexing his muscles amid criticism over his policy regarding the South China Sea, The New York Times clearly states the different interpretations of Duerte's statements. This is telling of the New York Times desire to not reach to conclusions but rather let the reader formulate an opinion of his own. Instead of writing an article to make the reader believe something, they rather tell how on could interpret the declarations differently. The New York Times then gives reasons to support each interpretation. The article questions the reason for the different policies and what exactly these policies will comprise of. They mention that certain aspects of Duerte's declarations are unclear.

    https://www.nytimes.com/2017/04/06/world/asia/rodrigo-duterte-south-china-sea.html?rref=collection%2Ftimestopic%2FSouth%20China%20Sea&action=click&contentCollection=world&region=stream&module=stream_unit&version=latest&contentPlacement=2&pgtype=collection&_r=0

    http://www.scmp.com/news/asia/southeast-asia/article/2085450/duterte-orders-troops-occupy-and-fortify-philippine-held

    ReplyDelete
  21. Kelcie Bons
    North Korea
    Fox News and CNN both reported on the event of the missile test in North Korea that failed. Some differences can be detected in their language. CNN is more objective than Fox News. For example, in their title they aknowledge that the information is only what they heard: "US and South Korea say", they say where they got everything from without giving an opinion about it being true or false. On the other hand, Fox News is more subjective. They give their opinion for example when in they say "Pyongyang celebrated one of the biggest propaganda events of the year" by saying that it is a "propaganda event" they are first of all giving their negative opinion that it is propaganda and they are reducing the celebration to only that. They give information that is not a fact: "China is north korea's major ally" which is not true China trades a lot with North Korea and while they don't support North Korea's actions they don't want to give too harsh sanctions which would cause a collapse of the regime and a refugee crisis. They are going with the popular opinion amongst many americans and especially amongst the president of being against China. This possibly indicates that a large part of the readership are Trump supporters.
    When it comes to the language and how complicated it is, both sources have a straightforward way of speaking using language that is common and not extremely sophisticated. This shows that the readership is not composed only of intellects, they write for a larger population. A difference that can be noted is that Fox News is more sensationalist: just their title is more dramatic than Fox News' as they choose to say "blew up" in it.
    http://edition.cnn.com/2017/04/15/asia/north-korea-missile-test/index.html
    http://www.foxnews.com/world/2017/04/15/north-korea-missile-test-latest-launch-blew-up-almost-immediately.html

    ReplyDelete