Saturday, February 13, 2016

Phase 3, final post!

Hi guys

So this is it for this phase; next up, the essay. I will give you all exact details on Tuesday, but it will involve the four topics I listed a few weeks back as well as summary of what angle each source has on your conflict.

If you're missing any of that stuff, this is the time to work on it!

25 comments:

  1. Thailand:

    Bangkok Post:
    http://www.bangkokpost.com/news/politics/860756/anti-coup-protester-acquitted-on-investigative-flaw
    For every article of this newspaper, there is a possibility to “like” or “dislike” it, there is the number of readers (and on the side, the number of people having read the ‘top stories’). This could be a way for the government, being responsible for this newspaper, to show that it is reliable.

    Telegraph:
    http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/crime/12146786/Hannah-Witheridges-mother-reveals-she-pleaded-with-her-daughter-not-to-go-to-Thailand.html
    The Telegraph has a new journalist on the case about the murder of two British backpackers in Thailand, which means that this story seems important to the British. However, she is living in the UK and works on other issues. The article is written with a simple vocabulary and, unlike the Bangkok Post, recapitulates the history of the event. This shows that the people reading the Telegraph are not regular readers.

    ReplyDelete
  2. NAIJ.com
    Providing pictures and videos to illustrate the articles makes the information not only more accessible, but gives additional information. The photos include gory details, Nigerian soldiers, Boko Haram militants, and civilians. Pictures and videos are an easy way to capture attention and to communicate. Going on the site, many pop-ups include "Like NAIJ.com" or "recieve the most important news by e-mail (click here if you do not have e-mail)". It is clear that NAIJ wants to attract readers. It is also an e-mail creator. This shows how NAIJ.com's goal is to be accessible.

    The Guardian:
    The Guardian centers on the most important news, for example the killings this week (56 killed in a refugee camp near Maiduguri). In most of their articles one or no pictures are present. The pictures are centered on the tragedy of the event but do not show gory details. Mostly, the pictures are of the civilians.

    ReplyDelete
  3. Venezuela

    This post will only focus on minor details of the newspapers in order to wrap up this phase.

    El Universal and El Nacional are the only two Venezuelan newspapers which have the same font, reinforcing the idea that they are both rivals in terms of political tendency.

    It is easier to comment articles on El Universal because it has a comment section at the end of each article. However, on El Nacional, it is possible to change the article; it works like Wikipedia.

    I have noticed that El Universal has what they call a "Style Manual" in which they state how their newspaper works. Ironically, they affirm that they are always trying to only be factual. However, it is clear that they are often judgemental.

    El Nacional seems to be more active than El Universal because they post articles every 30min.

    ReplyDelete
  4. http://www.nytimes.com/2016/02/12/world/middleeast/defense-secretary-says-anti-isis-coalition-has-agreed-to-step-up.html?_r=0

    Defense Secretary Ashton B Carter’s direct words are used by the New York Times in the very beginning of their article as a way to briefly resume the current situation that is going on. In this case, it is the partnership between “all but a few of the 40 countries in the coalition” has agreed to intensify their fighting against the Islamic State. The Defense Secretary is mentioned throughout the entirety of the NYT article, which gives the reader a sense of trust whilst reading the information. The fact that the article uses direct quotes from the government very likely helps the reader feel that it is not reading the author’s point of view but is actually analyzing what the Defense secretary believes. It is by direct citation of the primary source that the NYT manages in making the reader feel like he is not reading the author’s point of view but is actually creating an opinion of its own. This feeling that many readers are in quest of. A sense of originality that can be compared to other readers.

    http://www.rappler.com/world/global-affairs/122160-anti-isis-coalition-stepped-up-fight

    The Rappeler’s article named almost exactly like the NYT’s article. “Anti-ISIS coalition pledges stepped-up fight against jihadists”. Carter is yet again used intensively in order to support their statements. “ As a result of the stepped-up efforts, the coalition should see "tangible gains" in the coming weeks, Carter said without elaborating.”
    The physical structure of these two articles is also very different. The New York Times has longer paragraphs with obviously more information whereas the Rappeler has very short (1-2 line) paragraphs with concise and to the point information. It is interesting to note this difference as the Rappeler’s layout is likely to please reader’s who wish to read quickly and without having to read paragraphs that are too long. However both articles are different and clearly do not aim for the same readers. It can be supposed that the New York Times’ article is intende for readers who have a bit more time than the ones of the Rappeler.

    ReplyDelete
  5. Egypt :
    -Daily News Egypt uses sophisticated language therefore they target educated people. They also write articles about very specific and serious events, this shows that the news outlet targets politically active people whom are implicated therefore they target adults from around thirty years old until seventy years old.
    -The Telegraph.co.uk uses normal language, this shows that they target as many people as possible because they want to get their information across. I would have to say they target people interested in world wide affaires since they cover many countries and a vast range of topics therefore they must aim a population from 25 year olds to 65 year olds.

    ReplyDelete
  6. Iranian nuclear conflict:

    New York Times: http://www.nytimes.com/2016/02/09/business/international/russian-companies-rush-to-return-to-post-sanctions-iran.html?ref=topics&_r=0

    This article talks about Russia regaining economic interest in Iran now that the sanctions against Iran have been lifted. The Article seems to be written in a way that it wants to give many informations (quotes etc...) but still wants a great range of people to understand it with one sentence paragraphs that just state the main idea of what is going on with Iran for example : "Russian companies are broadly gearing up to get back into Iran." or "That is because the United States is cautiously eyeing Iran.". New York Times is trying to spread reliable and precise information to many people of the U.S.

    Tehran Times : http://www.tehrantimes.com/index_View.asp?code=252947

    This article talks about how Iran will no become a source of peace in the Middle East. As we have seen these past weeks Tehran Times has been trying to show that thanks to the nuclear deal Iran could become an important country in peace talks (we saw for Syria for example), well now Tehran Times is finding people to promote this idea :"Iran is a key player and is so both in scaling conflicts up and scaling conflicts down and therefore, it’s much more likely that now Iran takes its historical role in the Middle East as a source of peace and prosperity.". By showing this through dialogue they make it more accessible to the people of Iran.

    Nicolas Rival

    ReplyDelete
  7. Afghanistan conflict

    The NyTimes website shows a multitude of stories with some appearing as bigger than others. Even on the international version, most articles are related to the U.S.

    Al Jazeera's website homepage structures news differently with one large breaking news segment and under that articles shown linearly and with the same size. Most of those articles relate to the Middle East.

    Because both NyTimes and Al Jazeera are big news coorporations read by many, they use relatively accessible language. Especially for Al Jazeera, the language is rather objective because of the many quotations. However it is not completely objective.

    ReplyDelete
  8. Iranian Nuclear Conflict:

    The NY Times is a newspaper that covers news all over the world, ranging from politics to real estate. With their International outlet and news clips, the NY Times' aim is to build a bigger fan-base, because it used to be aimed toward a more educated class.

    The Tehran Times is a news source that tries to please most readers too. As seen previously, the Tehran Times have some publicity on the page which shows the fact that they are in fact a business as well as a news source. But this source limits itself to information related to Iran and Iran’s international relationships.

    Mark FAGUER

    ReplyDelete
  9. I already wrote most of the general information last week, so this week I'll clarify some elements from last week and I'll do a normal post on a article from the Diplomat (there wasn't anything new for China Daily).

    General information:
    I'd like to change some things about what i wrote from the last post. I wrote that the Diplomat had "opinion" content on it's site. However I just realized that it is absolutely untrue. Just to make it clear again, the Diplomat is a very factual, precise and professional newspaper. On the other side, China Daily does indeed have "opinion" content since there is even a specific tab on the website for it. Now here we have editorials, blogs, and Op-eds. It seems like the source is trying to interact more with the public and letting the readers interact as well, even though there is still a limit to freedom of speech in China.

    The Diplomat:
    February 1rst, 2016 (i didn't look at individual articles last-week so I hope I'm allowed to "catch up" some news)

    http://thediplomat.com/2016/02/japan-forms-new-air-wing-to-fend-off-chinas-advances-in-east-china-sea/

    This article is basically emphasizing how the Japanese Air Force added about new fighters to the other fighters already in the Naha Air Base, in Okinawa. Therefore, forming a new 'Air Wing'. It's been a little while where Japan has been "militarily alert" against the advances of the Chinese Air Force around the Senkakus. However, according to the source, one of the problems is that the Japanese Air Force should purchase or develop more modernized air-fighters in order to keep a strong defense.
    Angle: Richly documented with quotes from other news reports, as well as the names of the different fighters. There's even a quote from an American aviation expert on how Japan should modernize it's air force.
    There is so much information coming from Japanese and American sources that I'm personally wondering what's China's point of view and reaction to this advance is. It seems that the article didn't include China's opinion on purpose though.

    ReplyDelete
  10. FROM PRISCILLA
    Boko Haram
    http://news.yahoo.com/boko-haram-bomber-caught-her-ponytail-200718638.html
    A female bomber was arrested and recognized because of her hairstyle, which is a ponytail, and Nigerian residents know that Kanuri women always braid their hair. She confessed that she was in the village with two other girls who had bombs.
    The pictures in this article set a sad mood because the all show people who have lost their homes and some of their family members. Through these pictures the Nigerian army is depicted as their saviors, but we know that they always arrive too late.

    http://america.aljazeera.com/articles/2016/2/10/twin-suicide-bombings-kill-scores-at-nigeria-refugee-camp.html
    Two suicide bombers detonated their bombs in a refugee camp, killing at least 56 people.
    In this article the information comes from al jazeera and reuters, which is different from the other times because al jazeera usually does not take their information from news like reuters. The language in this article demonstrates the amount of damage caused by Boko Haram for it used words like massive, internationally.

    ReplyDelete
  11. Afghanistan

    Themes covered: Both the New York times and The Outlook Afghanistan focus mostly about Afghanistan's internal struggle to fight back the Taliban and Daesh. This makes sense as it is the most important present-day conflict raging in the country, and also plays part in a broader-scaled conflict.

    Presentation: The New York Times uses the "fancy" font (Times new roman) whereas the Outlook uses a more casual font (Arial?). The NYT therefore shows itself as a sophisticated newspaper, for the higher class (it does cover many subjects in depth and using many primary sources). On the other hand, The Outlook has a more concise feel, not worrying about the font or presentation, but rather covering news quickly and efficiently. It seems to me that the Outlook's goal is to give the Afghan population access to current local information quickly; which is what the readers must expect from it. Concise, objective information to be conscious of any evolution of the situation (which is a more urgent-like need then the NYT's reader).

    ReplyDelete
  12. FROM ANTOINE
    Huffingtonpost.com :

    When arriving on the front page, the first thing we see is a title in bold in font 90. In the lines under the enormous title there are several colors and things like exclamation marks to catch the reader’s eye. The themes of the articles suggested are very diverse, which means that the news outlet is trying to attract all types of people. On the Israeli-Palestinian conflict page of the website, there are ads that seem to be for people around 20 to 30 years old, and next to the article being read there is an ad for Black Ops 3, which is more for people from 10 to 20 years old, which confirms the fact that it tries to appeal to all types of people. Huffington post is a reliable source that has making money as its primary objective.



    Aljazeera.com:

    On the Aljazeera website all the articles relate to Arab conflicts, and doesn’t have any aggressive titles or bright colors. It isn’t trying to appeal to everyone, just those interested in the Arab world. The ads are about Palestinian victims, Syrian refugees, and pirate fishing, very actual and “serious” events in opposition with purely economic adds. Aljazeera is a source with a primary objective of informing interested readers with news of the Arab world

    ReplyDelete
  13. East China Sea

    As you said yourself I've covered pretty much everything last week so I'll develop a bit more on Reuters' intended audience:

    Most of the articles are written in pretty plain English so there aren't any language proficiency barriers (technically anyone from 15-16 and up can read and understand their articles) so it mostly comes down to interest. Reuters is very centered towards finance, economics and politics so one type of audience could be businessmen or women. It seems like they also want to attract readers that are less inclined to read about the stock market and such by providing some "lifestyle" articles. However there aren't very many of those.

    ReplyDelete
  14. North Korean Conflict

    Here are a few last details:

    BBC, owned by the UK government, is distributed worldwide and available in different languages with specific content for each country. Their news service also offers mobile and connected TV access to target a broader audience.

    For KCNA’s news articles, there are versions in English, Spanish, Chinese, and Japanese to increase their worldwide reach. The access to the website is international, unless it has been blocked by the government like in South Korea to avoid any influences.

    In general, KCNA’s website is basic and outdated in its design which doesn’t appeal to the new generation. The home page is not frequently updated and always shows articles about “Kim Jong Un’s activities”. These articles are placed in the center with pictures of the leader. Pictures are quite rare on this website, but the existent ones always illustrate the venerated leader or any North Korean achievement.

    BBC’s home page includes different articles, which change every day, pertaining to various categories such as “Travel”, “Sports”, “Capital”… Most articles have pictures or videos. It is also an engaging website with a modern multimedia layout.

    ReplyDelete
  15. South China Sea
    Layout + Presentation

    China Daily: The first page has a big picture followed by the title of the article, plus two other important articles also with a picture. These are meant to grab the attention of the readers. There are 6 important rubrics at the top of the page: China, World, Business, Culture, Sports and Opinion. Since this is a government owned newspaper, there is no need to attract readers and thus all the articles are meant to educate and inform the population.

    The Guardian: On the front page there are about five important news articles that are highlighted. Each has a picture and a captivating title. As you scroll down there are the highlights of the week, which are more trivial news. This newspaper has about the same tabs as China Daily: UK, World, Sport, Opinion, Culture, Business but there are also lifestyle and fashion tabs so that the newspaper can attract a bigger audience. The main colors are blue for news and pink for weekly highlights, fashion and lifestyle.

    ReplyDelete
  16. Cybersecurity:

    This week I will develop slightly more on each source, mostly on the aspects I missed last time:

    US News: US News seems to be preoccupied with keeping a good image, by writing serious but not boring articles, on a pretty regular basis to have a regular income. As said previously, this is most likely due to their name, drawing American audiences in search of ordinary yet professional news about the US. "US News" is a very simple title for a news engine that tries to stay formal, to the point and clear about their information.

    Huffington Post: Huffington Post is a news engine that follows the ideas of others. It is not bad, but does what is called "click-baiting" since other news engines do it and it works out quite well. This is seen trough articles such as "The FBI could be eavesdropping on your toaster", and "8 ways to bullet-proof your social accounts". They often drift off topic and are ambitious, not always professional.

    Quentin Siart

    ReplyDelete
  17. 1) The biggest story on top and it’s bigger with a big picture.Then it gets smaller and the titles and pictures are more and more. From 1 to 4 to 10ish. Big stories get more pictures and longer articles.
    2) Simple language doesn’t try to impress its readers with big fancy lines. Uses judgmental language on its big articles but on smaller ones they tend to relay facts. Most of the articles on Mali are either “compte-rendu” or “point de Vue” which tend to be subjective and judgmental.
    3)Le Monde has a relatively unbiased political opinion even though it is sometimes left-leaning. It’s surprising as it still has “militaristic” views. Middle-class French citizens from any age really.
    4)French newspaper which has an African branch ‘Lemonde Afrique”.

    Maliactu
    1)A bit more clumsy, you can tell it’s not a big news source with a lot of public influence like Le Monde.
    2)Very simple language. On the pure news articles, it is very objective while other articles are written from a very Malian point of view. The opinion on the current government is unclear as sometimes it backs its actions while other times it criticizes it.
    3)Malian people from a right-ish leaning.
    4)Origin is Mali and it does just that. Occasionally it will cross the border to nearby countries.

    ReplyDelete
  18. Yemen Post (http://www.yemenpost.net/Detail123456789.aspx?ID=3&SubID=8393&MainCat=3):

    This article resumes the whole damage the Yemen war has caused to this day (ex: “More than 8,000 people have been killed and around 13.000 others injured in the conflict.”, as well as 82% of the population requires basic humanitarian aid, 19 million need access to safe water etc…). It is also mentioned that another 19 people were killed during an airstrike, causing many wounded, and that this bombing coincided with the “on-going” fighting between the Houthis and pro-governments, blaming both.
    (Article from the 30th of January as there were no new articles on the website)

    Al Jazeera (http://www.aljazeera.com/news/2016/02/saudi-warns-aid-workers-leave-rebel-areas-yemen-160212063518722.html):

    A note from the Saudi Embassy in London warned the UN staff to leave Yemen along with “their humanitarian agencies”, which was about time to ask for. UN humanitarians have affirmed that they will keep on delivering aid impartially. Also, this report is partially issued from Reuters once again.

    ReplyDelete
  19. Ukraine
    The Telegraph (http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/defence/12149403/Nato-may-deploy-thousands-of-troops-in-Europe-to-ward-off-Russia.html)
    This time again, The Telegraph reports about the continuing reformation of an Eastern and Western front. Following Crimea’s annexation and the Ukrainian hybrid war that followed, NATO wants to deter Russia from further attacks by placing new military troops at the Russian border to “to make vulnerable states better able to defend themselves.” The source does not seem to find this a bad choice, they only quote from the British ambassador to NATO who approves this measure, claiming ministers would agree on a “highly innovative approach that is completely different from the Cold War.” Russia’s reaction to this is simply predicted in a sentence with no support, while the quotations around “encirclement” hints that the source does not share its point of view.

    Reuters (http://www.reuters.com/article/idUSL8N15S09A)
    Similarly in Reuters, the Cold War seems to have returned, with the Russian Prime Minister, Medvedev, describing diplomatic relations as having "fallen into a new Cold War" and NATO as being "hostile and closed" towards Russia. It also reports on new sparks of aggression between Kiev and the rebels groups, while both accuse each other mutually for breaching the Minsk compromise. The source seems less biased than The Telegraph, as it presents Russia’s points of view like their demand of amnesty for the pro-Russian partisans who took control government buildings during the revolts at the beginning of 2014.

    Adrien Lopez

    ReplyDelete
  20. RT:
    Rt is a news source that focuses on international news but mainly on news that touches Russia directly. They are always talking about the different wars and humanitarian actions that Russia leads around the globe. RT is highly influenced by Russian government and therefore, as a news outlet, is a perfect place for indirect propaganda. Indeed, RT always supports the actions the Russian government takes and, discredits the US in the Syrian war whenever they have a chance.

    ISW:
    ISW is an American think-tank. It has specialists analyse the major conflicts around the world. They follow any modification brought to the conflict on a regular basis. They only focus on wars, hence their name, but also on diplomatic measures taken by each side in the war. In the Syrian war they mainly focus on the US diplomatic measures because they are easier to obtain. They only put up maps concerning bombings concerning Russian air strikes. These maps are often accompanied by short articles made so that the reader gets a global view of what's happening in the war. They do not discredit Russian in the Syrian war but they do tend to put the US infront in their articles.

    ReplyDelete
  21. Al Jazeera: http://www.aljazeera.com/news/2016/02/libyan-military-plane-shot-benghazi-160213062015534.html

    Al Jazeera reports that a military jet of the internationally recognised Tobruk government was shot down not long after having bombed ISIS bases 15km from Derna. Although it seems clear that ISIL is responsible for the downing of the plane Al Jazeera is cautious and does not blame the terrorist group straightaway. The article ends by reminding the reader that two administrations are "vying for power in war-ravaged Libya" one based in the East the other in Tripoli. Al Jazeera often ends its articles with a quick reminder of the overall situation of the conflict.

    BBC: http://www.bbc.com/news/uk-35533787

    Not a word from the BBC about the jet incident. In fact very few European based news made a touch on the matter. The BBC does write an article however, on the reasons why the Islamic State's foothold in Libya matters and why it is a threat to Europe. It states that ISIS's influence in Libya has grown with 4000-6000 fighters currently in the country. It talks about the fact that because there is no stable government in Libya today no one can actually take down ISIS and it's members. Without a unified opposition the group will only grow. The message of this article is pretty clear and straightforward.

    ReplyDelete
  22. Sana News is read by an audience that directly supports the Syrian government in terms of political leanings. Absolutely no information related to any type of defeat is published. For example in the Sports section, which was the only area in which Sana admits a defeat is losing 1 to 2 against Japan for a friendly game. Everything that would cast a shadow on Syria is cut out: international politics seem to be going brilliantly, with Russia helping fight back ISIS, and humanitarian aid convoys coming through. Everything is fine and beautiful based on SANA, so one can suppose that a pro government crowd is reading this paper, that it is by a majority of men as women are not involved in decision making in third world countries, and male sports result are only given. Sports is the third most important rubric after local, international relations and financial and business rubrics. Also, SANA aims at having a larger audience on an international front as it is translatable in a total of nine languages.

    For ISW, the audience is a little vague. But one could suppose, as ISW is a think tank that net users who wish to have access to these informations can do so freely, could be scholars, students, professors, anyone particularly interested in knowing about a conflict. An important point to bring into light would be the fact that this is an educated audience because it has the capacities to select which websites could be more or less trustworthy and objective, which is the case for ISW. The audience also speaks, understands, has sufficient capacities in the english language for the proper reading of ISW (technical terms). The audience would be from a majority of Westerners as these views, even though objective, do deplore Russian interventions, and it has a tone that clearly expresses the american incentives about the Syrian conflict, as of political leanings

    ReplyDelete
  23. Yemen Post
    http://www.yemenpost.net/Default.aspx
    Interestingly enough, this site which displays the fact that is it “Yemen’s first hourly-updated independant English news site” clearly indicates that the last time it was updated was Sunday, January 31st 2016. This leads me to question the legitimacy of the site’s own claim that it is “distributed to over 2000 government institutions, embassies, organizations, businesses throughout Yemen, along with foreign distribution to neighboring countries“.


    News Yemen
    http://www.newsyemen.net/news17823.html
    The former Yemeni president Ali Abdullah Saleh admits to an alliance made with the Houthis, supposedly only for additional security against neighbouring Saudi Arabia’s frequent and seemingly unwanted military interventions.
    It is quite hard to tell the “angle” of this news source as each week one article seems to counter the next: last week I considered the specifically chosen information as possibly indicating an anti-government agenda; although this new article depicts the ex-president in a positive light as trying to defend his country.

    (Sorry for a bit of a late post, I was doing some last-minute TPE oral planning!)

    ReplyDelete
  24. The television network Russia Today presents its content in different languages with headquarters in various countries depending on which international version (RT UK is based in London). However, this does not change the fact that their information is still given from a Russian perspective. The original Russian RT has headquarters in Moscow and distributes all across the country, its information directed to the whole of the Russian population in order for the people to adhere to what everything their country is doing. This is made possible by the ownership being that of the Russian government. The layout of the website if one of a professional news source: diverse tabs regarding countries or issues, ads, links to other articles, etc. The language seems objective but really always gives a positive image of Russia.

    CSIS presents its information in a professional way as well, with objective language in their articles. It tries to stay concise and only give the facts. Being a think tank used as source for other mainstream news outlets, CSIS’ information is directed to anyone, regardless of age, political interests or leanings. Their material is distributed online.

    ReplyDelete