Tuesday, January 26, 2016

In-class reviews

Hi all!

When you've finished the exercise, post your paragraphs here; make sure both your names are on it!

The goal is to do a quick comparison, but with specific examples, of two of your news sources; this way you get to study two sources different from your own.


Cheers

Mr. H

19 comments:

  1. Max and Alexandre

    We are comparing Le Monde and Russia Today as they are both from countries involved in the conflict but not from the main country involved (Mali and Syria). The layout is very similar with the main stories and breaking news on the front. RT speaks mostly about what Russia does in the conflict and the rivalry between US and Russia while Le Monde speaks globally about the “important” news from Mali but still remains in the domain that could concern French citizens. For example RT will report on the Syrian regime forces and Russian troops while Lemonde will talk about how “we” should invest more money on Sahel security.

    We are comparing ISW and Maliactu as they both are very involved in the conflicts. ISW looks at major conflicts in the world but Maliactu is mainly Mali and its neighbors. ISW uses PDF and is targeted at an informed reader while Maliactu is mainly Malian citizens who are looking for facts. Both news sites use similar style of writing: very bare and not floury language.

    ReplyDelete
  2. Etienne and Sebastien

    China daily compared to Al-Jazeera

    First of all, both China Daily and Al-Jazeera post links to related articles on the side on the article. There are fewer pictures on the China Daily articles, and they use a stricter structure. On the other hand, Al Jazeera has a less structured organisation, but it seems to be more user friendly. Both of these news outlets target an audience. Based in Qatar, they seem to adopt a neutral point of view, they do not seem to be biassed, even if the article targets politcical enemies such as Iraq. They target a knowledgable and educated audience, the reader should have some knowledge on what is happenning. On the other hand, China Daily seems to be less user friendly, the text is less easy to read. There is a lot of propoganda, they target Chinese people, or areas under China’s influence. The article is quite straughtforward, they repeat themselves quite often, sometimes having the same article several times. No outside knowledge is required to understand. There are several sections China, Europe, World. The information is not reliable, it is definitely biassed, not verified, and controlled by the government.

    Reuters

    On the whole, Reuters’ site presents true information, but they do not present the entirety of the information. They do not get “personally involved” in the article, or in the conflict that they are explaining. In the case if Al-Shabaab, they just state facts. For the Cinese conflict, they have ways of phrasing tht criticuze the chines government.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Good stuff, but be careful: you can't accuse someone of being "definitely biased" and "not verified" without some proof!

      Delete
  3. Comparing The Hill and United Nations: The United Nations news center is a relatively un-biased source, because it represents the opinion of a multitude of countries and therefore cannot afford to be subjective. However, the opinion and interests of nothern countries is known to be more represented by the UN News Center than southern zones, such as Africa.
    The Hill, however, is a private newspaper, so its opinions tend to be more subjective. It is a democratic-oriented news source, and pro-Obama. The Hill tends however to examine both sides of the story before giving off an opinion.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Good. You're doing all the right things, but don't forget to use evidence!

      Delete
  4. Priscilla Benyahia and Apolline Tardy

    Yahoo News and Wired
    Wired is a magazine as well as a news source, meanwhile, yahoo news is a very popular site, which is translated in many languages, which makes it a universal kind of site. It also uses other sources that are a little more audience exclusive. One can see on both these sources, “the proof” that their information is valid; links are included that takes the reader to the source that provided the information. Yahoo will have a different angle for every article written in different regions (America, Middle East and World). Wired is designed for an american young audience, because their esthetic could be qualified as “trendy”. On Yahoo News one can notice that the esthetic is not their most important concern but their content for a more popular audience.

    Al Jazeera and Mashable
    Al Jazeera written in Qatar while Mashable is operated from New York, a very popular place. A J was created by a company and funded by one of the ruling families of Qatar while Mashable was founded by Peter Cashmore, who has a worldwide influence. The information found on Al Jazeera is serious, and it is addressed to educated people who are interested in politics. Mashable tends to be a more ludic blog where you can find anything concerning technology and social media. Mashable and Al Jazeera tend to create their own videos, as we can see their logo appearing in documentaries and tutorials. Mashable is very recent, it was created in 2005. On the other side, Al Jazeera is more traditional and was created in 1996.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Good research. You're doing all the right things. On the other hand, how toyou know that Peter Cashmore has "worldwide influence?" Also, one way of looking at this might be the "business model:" what is special about them that attracts readers. For example; Wired wants to be the only place for young people to get tech news...

      Delete
  5. Blog post - comparison
    The New York Times/Russia Today:
    Russia Today is a Russian source which provides mostly for the Russian population. It is biased: giving a great deal of positive information about Russia, intended for its population (toned down propaganda). For instance, in the Ukraine conflict, Russia is not the instigator but neutrally involved and trying to help, as seen by RT.
    The American news source, the New York Times, covers American and international news from a western perspective. It is therefore not as strongly biased as RT but still remains influenced. For example, when covering a story about a suicide bombing in Afghanistan, it ties it to the significant withdrawal of western troops last year.
    In comparison, the NYT and RT are two biased sources, only from different point of views.

    Al Jazeera/Center for Strategic and International Studies
    Al Jazeera is a news provider based in the Middle East. It usually covers an event from a middle eastern point of view.


    CSIS is a source newspapers use, managed by scholars. As a result, it tries to stay relatively neutral but more information on the Western world is given.

    ReplyDelete
    Replies
    1. OK, though the first part os significantly more in-depth than the second!

      Also, everything is biased, technically; this is more about identifying how and why.

      Delete
  6. Lisa Donovan (The Diplomat and ChinaDaily) and Harshida Kohli (Dawn.com and The Times of India):

    Let's first compare The Diplomat and The Times of India. Times of India is a news source that gives general information on India and other countries. However, due to India's personal history with Pakistan, they tend to be biased when covering stories from that area. Their language is pretty sophisticated but understandable for an educated reader. The Diplomat is a specialized news source that focuses on mostly political, economic and diplomatic situations in Asia. It tends to be biased in regards to western interests, which can be noted by the factual and specific language.

    Now let's procede into comparing Dawn and ChinaDaily. Dawn is a government controlled news source that focuses on Pakistan. Most of the time, they try to make sure that reader does not panic, thus leading us to suspect a defending of government interests. The language is simple and sometimes there are spelling mistakes. ChinaDaily is also a government-controlled news source, that often defends the government's political and diplomatic interests. It gives general information on all domains in China and it uses simple language.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Good. I would disagree that "factual and specific language" makes it tailored to western interests. You guys are looking for the right things, but you're making it sound like facts and specific language are only for westerners!
      Also, I'd love to see some of the spelling mistakes in Dawn!

      Delete
  7. Cecile Louis and Lorie Merigay
    China Daily vs KCNA
    China Daily is a newspaper operated by the government of China, and the Korean Central News Agency is the government newspaper for North Korea. They both present what the government wants people to know. KCNA is clearly bias. It mainly promotes the personality cults of Kim Jong-un and reports about cultural events taking place in the country, but also strongly criticizes Japan’s and mainly the United States’ actions. On the other hand, China Daily is more open, general, and gives world news on its european website; however most of the world news revolve around China and another country. In addition, China Daily’s website is more accessible technologically than KCNA.

    The Guardian vs BBC
    The Guardian is a world newspaper based in the United Kingdom as well as BBC News. On The Guardian’s popular page, we can notice that most of the important news is about issues concerning rich countries: for example, the article “Refugee centre worker stabbed to death in Sweden” or “Isis targeting Europe for Paris-style attacks, says EU police chief”. BBC News gives almost the same news as the Guardian and mostly talks about rich countries as well. The two newspapers use facts in their articles, such as in the one about stabbing in sweden, they quote the police chief and give precise numbers.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Interesting, especially the BBC/Guardian part. In order to stay in business, there must be something unique in what they do and how...

      Delete
  8. In class-reviews
    Partner: Mark Faguer
    Conflict: Iranian nuclear conflict
    Sources: The New York Times, Tehran Times
    VS: Yemen Post and News Yemen for AQAP
    Tehran times and News Yemen:
    Similarities:
    -have a similar, simple layout (even same colors: blue, red, or black text)
    - small, specific audience, mostly only Yemen/Iran
    -according to our personal interpretation, these two sites tend to be more biased to their base country, and more subjective
    Yemen Post and NY Times: http://www.yemenpost.net/Detail123456789.aspx?ID=3&SubID=8385&MainCat=3
    http://www.nytimes.com/2016/01/18/world/middleeast/covering-war-at-home-costs-a-yemeni-his-life.html?_r=0
    Both these sources are for an educated audience, in both cases the language used is quite developed. Furthermore, both sites are very general, and both cover stories related to their country, for example: in the two articles they cover the story with a bias towards their country, in the NY Times article talks about how this story relates to the US and in the Yemen Post, it talks about how it relates to Yemen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Good work; you're thinking about the right things, but you need more examples and analysis to make your conclusions objective!

      Delete
  9. FROM NICOLAS AND QUENTIN
    Compare New York Times daily news Iran (Nicolas) and U.S News Cybersecurity (Quentin):

    Nicolas' source is a daily one where he gets information about Iran and the advancement in the nuclear deal. Quentin's source is a source where he gets weekly information about cyber problems. U.S news is a neutral source most of the time but when the U.S is involved in a cyber conflict U.S News tends to shift its angle to defend the U.S. New York Times for Iran also tends to do this.

    ReplyDelete
  10. Livia and Emilie

    Fox News and Sudan Tribune both daily treat on-going issues in their respective countries: United States and South Sudan. These two sources have a relatively biased approach on the news they communicate. Sudan tribune, is a magazine known to be biased by the government and targets the population that is generally against the rebels in their country. Furthermore, Fox News is a news media that has had many issues in the past for being too violently biased by a conservative point of view and targets the Republican population of the United States. Additionally, these two news sources have a quite similar layout with a blue background and a multitude of tabs such as "Politics, Society, Health, Sports...". On both Fox News and Sudan tribune's popular pages, the most recent and important articles of the day are very visible with big and bold letters and readers are thus immediately attracted by the intriguing words in their titles, such as "sanctions, pushes, slammed, rejection...".

    ReplyDelete
  11. Victoire and Chloe
    The Daily Outlook Afghanistan is a national and international newspaper, entirely free and independent. It is mostly addressed to Afghans, and sell all of its paper copies in the country (and a few in Pakistan and Dubai). They are rather objective, but clearly condemn the Taliban and ISIL, critiquing their violence and violation of Human Rights, and are more pro-governmental.
    El Universal is a newspaper set in Caracas, mostly addressing Venezuelans living in that city. Venezuelans journalists tend to write short, highly opinionated articles. El Universal is extremely conservative, and never misses the opportunity to criticize the president. Compared to the Daily Outlook Afghanistan, El Universal is politically subjective.

    ReplyDelete
  12. Gabriel and Adel:

    China Daily:
    Newspaper mostly focused on issues regarding China or involving Chinese individuals but obviously also talks about international affairs. There are a couple of different variations of the website that offer content depending on the geographical position of the reader (i.e: US, EU, Asia or Africa), however there aren’t any significant differences between them. The China Daily is sometimes miscellaneous presenting articles about Kung Fu Panda or The Oscars as headlines most likely in order to attract a broader array of readers. The presentation often displays news with large images and text to catch the reader’s attention with mostly short paragraphs.

    BBC News:
    A newspaper that covers national issues as well as global ones and although it is based in London it has stations all over the world covering a wide range of issues. BBC news often presents small articles that give little pieces of information with every paragraph. The BBC tends to put wars and accidents as headlines in order to gather viewers. The presentation is pretty similar to China Daily often displaying large images to catch the reader’s attention. Also, the BBC loves to give numbers in their title such as “dozens killed in Syria attack this morning, 10,000 child migrants missing.”

    ReplyDelete